Gardinia Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Jeg er misfornøyd med ostekakebunnen min. Den smaker kjedelig. Lager den av smør og digestivekjeks. Er det noen som har en spennende oppskrift på en bunn?
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #2 Skrevet 31. juli 2008 Har dessverre ingen spennende oppskrifter, men har du sjekket www.detsoteliv.no? Der er det jo masse ostekaker
berta Skrevet 31. juli 2008 #3 Skrevet 31. juli 2008 Jeg syntest at bunnen blir bedre når jeg lager den av bixit kjeks...
Bare™ Skrevet 31. juli 2008 #4 Skrevet 31. juli 2008 Du må seriøst sende en PM til Doffine. De lager de beste EVER!! Fikk to stk til bryllupet- og de var svææært populære. Som hos bakeren, altså!
La vita è bella <3 Skrevet 31. juli 2008 #5 Skrevet 31. juli 2008 Bunn av Bixit-kjeks er best :) Har forresten oppskrifta til mamma en plass, den kaka blir supergod, altså
Trulte76 Skrevet 31. juli 2008 #6 Skrevet 31. juli 2008 jeg bruker den samme som deg, men jeg synes den er god jeg. Men finnes jo ostekaker med nøttebunn også
Gjest leelu25- GRAVID nr. 2 i mars09 Skrevet 31. juli 2008 #7 Skrevet 31. juli 2008 DETTE ER VERDENS BESTE OSTEKAKE!!!!! Ambers deilige ostekake Her finner du oppskrift på en deilig ostekake! Bunn: 1 pk. Kornmo 150 gr. Smeltet margarin Fyll: 2 pk. Tine Ananas/Mandarin kremost 70gr. Sukker 1 ts. Vaniljesukker 2 ½ dl Rømme 1 boks Kremfløte 1 pk. Sitrongele 2dl. Vann Kornmo knuses i små biter (bruk stavmikser), og blandes med smeltet smør. Trykk massen ned i en rund kakeform, der bunnen er fjernet og erstattet av et kakefat. Sitrongeleen røres ut i kokende vann, avkjøles (ikke la stivne) Kremfløten piskes til krem. Alt blandes med mikser og helles over bunnen. La stå kaldt over natten. Kaken løsnes fra kanten forsiktig med en kniv, og løft av kakeformen. Nam nam.
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #9 Skrevet 31. juli 2008 Har du oppskrift på ostekake med nøttebunn du som nevnte det? har blitt glad om du delte den med meg isåfall. har ikke smakt ostekake siden jeg fikk cøliaki for noen år siden. har ikke tatt meg bryet med å lage av glutenfrie kjeks, fordi jeg synes ikke de kjeksene er SÅ gode.
Otilia *FØDEKLAR* ♡ Skrevet 31. juli 2008 #10 Skrevet 31. juli 2008 Lag nøttebunn istedet, er mye bedre! Har også cøliaki. Bruker å lage nøttebunn av vanlig nøttekakeoppskrift!
Trulte76 Skrevet 31. juli 2008 #11 Skrevet 31. juli 2008 nei har ikke det, har bare smakt det. Men er vanlig ostekake med en helt vanlig nøttebunn. Så jeg vil tippe man lager en vanlig nøttebunn, ikke så veldig tykk da. Så lager man ostekaka som vanlig uten kjeksbunn.
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #12 Skrevet 31. juli 2008 takk for svar. hadde egentlig aldri tenkt på at det gikk å lage uten den stygge glutenfrie kjeksen. Da blir det ostekake neste gang vi skal ha kake her i huset. Jeg er ikke noe fan av glutenfri mat som dere skjønner. har ennå ikke klart å venne meg til smaken.
Trulte76 Skrevet 31. juli 2008 #13 Skrevet 31. juli 2008 den er god med nøttebunn også Så det må du bare prøve Det er jo veldig grei kake for deg som må ha glutenfri da
uanonym Skrevet 1. august 2008 #14 Skrevet 1. august 2008 Bunnen blir veldig god om du rører et lite dryss av kanel inni
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå