Har 1engel, venter nr2<3 Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Jeg satt oppe ganske lenge i går og så at noen her var litt redde ettersom at sykehuset hun ene skal føde på ligger en halvtime unna. Jeg har skjekket litt rundt når det kommer til akkurat dette med hvilke sykehus jeg selv ønsker og føde på. Og etter litt om og men valgte vi Gjøvik sykehus. Jeg er veldig følelses messig avhengi av og ha min kjære ved min side under det hele. Jeg mener også at dette er "like" stort for han dette som skal skje som for meg, i forhold til at dette er jo hans første barn også. Og det er jo like viktig at han er til stede tiden rett etter fødselen slik at han også kan få skapt et lite bånd med henne og bli kjent med henne han også. om ikke viktigere, ettersom at vi blir jo og gå hjemme og amme den lille ett helt år til, mens han har bare 2 uker på seg så er det tilbake på jobb, og da blir han jo ikke og få like mye tid over hode til akkurat dette. Jeg synes det er helt lattelig at enkelte sykehus har "pappa" tider, så jeg selv ville ha et sykehus som har familie rom. Egentlig skulle jeg føde på A-Hus, men etter at jeg fikk vite at de har "pappa tider"de også, var det egentlig helt utelukket for meg. Jeg har jo hørt om ABC og ringte opp dit for og høre med dem hvordan ABC jobber og hva det vil inne bære og føde der. Da jeg fikk høre at de kvinnene som skal føde der ikke kan få smerte stillende og må føde helt naturlig trodde jeg jeg skulle daue med tanken på det. For ettersom jeg er veldig pinglete når det kommer til smerter og med bare tanke på det har litt fødselangst, tenker jeg som så, hvis man kan slippe store mengder med smerte eller bedøve dem litt hvorfor ikke. Og midt oppi min leting etter det perfekte sykehus fødte min svigerinne, og gjett hvor, jo Gjøvik. Hun var helt i ekstase etter en kjempe fin fødsel og ordentlige hyggelige leger og jordmor, gode smertstillende og kjempe fint opphold på familierom i 4 dager.Etter og ha vært der møtt endel jormødre sett sykehuset og det hele bestemte jeg meg for Gjøvik. Hvor jeg kan få både familierom, opphold over noen dager,alt jeg ønsker av smertestillende og så hyggelige jormødre. Og i tillegg så er det veldig lite på gang på det sykehuset, slik at de har bedre tid til hver enkelt pasient. Eneste som er litt dumt da er at det er 2 timers kjøre tur før jeg er det.. :-S
It's all about me Skrevet 31. juli 2008 #2 Skrevet 31. juli 2008 Galskap kan jeg vel ikke si at det er for jeg gjør akkurat det samme som deg. Hører egentlig til Haukeland, men plusser på det som egentlig er en 20min reisevei med 10 ekstra mil for å komme til Voss. Sitter mer enn gjerne litt ekstra i bilen for å få et hyggeligere sykehus som har tid till passientene sine, samt som har lystgass, he he. Skulle det vise seg at ting går fortere enn første gang får jeg endre planene og dra på Haukeland eller ringe etter politieskorte/ambulanse hvis jeg er midt på veien )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå