Gå til innhold

hva må til for å bli satt i gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

enkelt og greit hva må til?

jeg har så sinnsykt vondt i bekkenet at jeg ikke kan gå, stikker i underlivet og verker konstant i hoftene. har så halsbrann at ingen ting hjelper. får to timer søvn og det er det. vondt i magen, diare, slapp svimmel og mye kvalm.

vet at dette er vanlige plager, men alt på en gang? jeg gråter hver dag for jeg lurer på om jeg kommer meg gjennom natta og vet ikke hvordan jeg skal takle en dag til. jeg har ikke krefter og smertene og plagene blir bare verre og verre.

er vel ikke nok til å bli satt i gang, men hva må til? skal vi stryke med først eller hvordan fungerer det? jeg takler bare ikke mer og det er en da litt over fire uker til termin. det går jo bare ikke!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,,

Det høres ikke ut som du har det bra om dagen,,

Har du lagt frem dette for legen din, eller sykehuset du skal føde på??

Jeg skal bli satt igang, og skal på vekstestimering i morgen, jeg har smalt bekken og kan ikke føde et barn som er alt for stort,,

Jeg er 3. gangs fødende og når jeg var hos legen på onsdagen sa hun at dem var mer "lydhøre" i og med at jeg var fler gangsfødende...

Men, det har nok noe med bekken målene mine å gjøre også..

Jeg har lest om en her inne som ble satt igang på grunn av bekken plager, så ta det opp med legen din, og så hva dem kan gjøre for deg...

Si det som det er og det kan hende det hjelper deg..

Fortsatt god bedring:)

Skrevet

Vil tro at du har en sjanse for å bli satt igang, snart i hvert fall. Ta en snakk med en lege på sykehuset.

Har det selv på samme måte, men litt andre plager. Og vet ikke hvor lenge jeg takler dette, begynner tære på meg psykiskt og nå. Men jeg har fortsatt nesten 6 uker igjen til termin. Så det er nok ingen lege som setter meg igang enda, men jordmor syntes at jeg kunne prøve å komme i fødsel selv. For til tross for at babyen da blir litt prematur så er det bedre enn om jeg ender opp mede hasteks for at jeg ikke orker en fødsel. Og det er nok ikke langt unna for at jeg får svagnerskaps/fødselsdepresjon.

Ønsker deg lykke til, vi må tross alt huske at det er en begrenset tid vi har det på denne måten. Men det hjelper ikke stort alltid

Skrevet

snakket med jordmor om det med bekken plagene men hun sa at de ikke setter i gang pga det. har hatt det sånn nå i 4uker nå og det skal vel vere litt krefter igjenn til en fødsel og det har jeg ikke om jeg skal gå til termin. tar man kontakt med føden for å få snakke med legen på sykehuset eller må det via jordmor?

min jordmor er på ferie og det er legen min også :(

er så sliiiiten :(

Skrevet

Jeg ble satt igang og fikk innvilget fødsel satt igang fra uke 37.

Jeg var inne på føden hver uke fra uke 27 pga harde kynnere og sinnsyke bekkensmerter. Etter uke 30 begynte jeg å få høyt blodtrykk og proteiner i urinen og utviklet etter hvert mild sv.skapsforgiftning. Etter noen uker med dette begynte babyen og få endel vekstavvik men lå rett på grensen der også. Hadde så mye smerter at for å ikke ligge å hyle hele dagen fikk jeg pinex forte og fikk tilbud om å sette morfin sprøyter.

uke 37 kom og gikk, klarte å holde meg, men var inne hele tiden for å se at det gikk greit...rett etter termin ble jeg innlagt til noe de kaller avlastning og fikk kontinuerlig sterke smertestillende under overvåkning, den sist natta før jeg ble satt igang satt ei jordmor og holdt meg i hånda hele natta for smertene var rett og slett uutholdelige og jeg lå og brølte av bekkensmerter hele natta til tross for morfin.

Dagen etter og 11 dager etter termin ble fødselen satt igang kun egentlig pga av sterke bekkensmerter, for sv.skapsforgiftningen var fremdeles under kontroll.

Så i mitt tilfelle fikk jeg satt igang fødsel på grunn av smerter, men jeg hadde svært store smerter og kunne heller ikke gå, måtte sitte i rullestol.

Skrevet

Tviler på at du blir satt igang så lenge baby'en har det bra og så lenge du ikke har tegn til sv.forgiftning....

-"det er hardt på slutten både fysisk og psykisk" har jeg fått høre både av jm og lege... Har også sterk bekkenløsning, vondt i hoftene, kraftige regelmessige kynnere, sover lite (3timer i natt, jippi), føtter som passe i sko som normalt er 5nr for store, halsbrann etc etc...- Sliten ja, men det hjelper på humøret å komme seg litt ut av huset (om ikke annet ligge litt på sofa'n hos venner)....

Skrevet

En av 2008-mødrene her ble satt i gang 12 dager før tiden fordi mannen skulle på ferie akkurat rundt termin, så det var så upraktisk å føde da.... Hallo. Hun hadde en litt vanskelig fødsel sist, det var derfor hun skulle settes i gang, men fikk altså 12 dager før pga dette. Mannen hennes er politiker da, så det hjelper nok med en høyrøstet og argumenterende mann virker det som...

Mens vi som har sovet dårlig i 4 uker, er hovne i hele kroppen, og har stort barn i seteleie - nei vi får nok bare vente... ;) Haha, er det mulig for et knallbra system.

Skrevet

uff jeg sjønner at jeg ikke har en sjangs :( men hva skal jeg gjøre da? klarer ikke mer jeg. kall meg pyse og svak, kanskje jeg er det for det finnes nok de som har det verre enn meg som ikke syter å klager, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre fo å komme meg gjennom dag etter dag med dette.

Skrevet

- Får du behandling for bekkenet ditt? (jeg sover faktisk bedre de dagene jeg har vært hos fysio). I natt sov jeg faktisk 8timer (med 3 do "pauser") og livet er mye bedre :-)

- Prøv å tøy (jeg må ha litt hjelp for å få det til) lår musklaturen din, spes. på utsiden.

- Greier du å komme deg ut å se folk? -Jada bare fortell vennene dine at du er sur, har vondt etc, -men at du TRENGER å skifte omgivelser litt. Det psykiske er uttrolig viktig!

-Gå ut om ikke annet bare ut på trappa, få litt luft og sol!

- Er det noe mat som er lettere å få i seg enn annet? Hva med å lage seg (eller aller helst få noen til å lage deg!) en god smoothie?

- Finn deg noen gode serier (serie boxer koster ikke allverden lenger) og se på noe du liker enn alt søppelet på tv'n.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...