Trouble Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Mini her er 13 mnd og har den siste uken ikke fått flaske med melk, utrolig godt å endelig slippe unna flaskestyret! Var litt i tvil om det var for tidlig, men det har gått kjempefint! Men vet jo ikke om han får i seg nok væske(melk)... noe som vet hva som er anbefalt?? Han drikker ca 1/2 glass melk til frokost og 1/2 til kvelds... og på dagtid går det helst i vann (som han er veldig glad i ).
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #2 Skrevet 31. juli 2008 Sjekk at han har fulle tissebleier og tilby drikke ofte. jenta vår er 13 mnd og vi er ikke i nærheten av å slutte, hun får flaske morgen og kveld og koser seg veldig med det. Ellers synes ikke vi det er "flaskestyr" heller da selv om vi har hatt flaskebarn fra hun ble født. Vi vet jo at jenta vår koser seg med det og da er det verdt det.
OsloMor Skrevet 31. juli 2008 #3 Skrevet 31. juli 2008 Små barn har jo sugebehov, og finner ofte kos i flaske, og så lenge de ikke går med flasken i munnen 24/7, så synes jeg en på 13 mnd er litt liten til å slutte med det, men det er jo som sagt hva jeg synes... Skjønner ikke helt hva som menes med flaskestyr heller, her i huset har ungene drukket av glass til alle måltider, men fått flaske om morgen, soving på dagen og om kvelden før tannpuss. (Flaske med Nutramigen, er og var melkeallergikere, og da er flaske en ypperlig måte å få i seg den mengden de må ha, i tillegg til kosen de får;)
Gjest Skrevet 1. august 2008 #4 Skrevet 1. august 2008 Når de er små gjelder jo 150ml pr kilo men det er vel når de kun får melk. jeg synes et halvt melkeglass morgen og kveld hørtes litt lite ut. Det er jo max 1,5 dl i døgnet. Jenta vår får fremdeles flaske morgen og kveld og drikker da tilsammen 4-5 dl melk, resten av døgnet får hun vann og juice. Bra det har gått fint for dere, her har vi prøvd å kutte morgenflaska, men uten hell. Så hun trenger nok fremdeles den kosen.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2008 #5 Skrevet 1. august 2008 Jeg synes 12-14 mnd er en passende tid å slutte med flaske. Det er jo på denne tiden man begynner med vanlig melk og da har de fleste ikke lenger behov for mme. De små får jo også i seg melk via grøt, ost o.l. Det finnes da andre måter å kose på enn med flaske?? Blir jo fort bare en uvane det blir vanskelig å vende de av med når de blir større. Nei jeg synes tåteflasker er for babyer!
Gjest Skrevet 1. august 2008 #6 Skrevet 1. august 2008 Lillemor er snart 14 mnd og får fremdeles 3 flasker med melk om dagen. Men hun er VELDIG glad i melkeflaska si da Får en på morraskvisten, en før dagblunden og en til kvelds. Drikker ca 500 ml til sammen, men vil ikke ha noe annet av melkeprodukter som youghurt etc, så da ser jeg ikke noe galt i det.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 1. august 2008 #7 Skrevet 1. august 2008 snuppa her er 11mnd å får 2 melkeflasker, en til skiven hun får til frokost og en til kvelds.. men de siste dagene har du vært veldig lite interesert i den til kvelds drukket max 40ml å hun drakk 200ml før.. så vist hun fortsetter med det kommer eg nok til å prøve å kutte ut den til kvelds.. men hun får i seg melk gjennom brød,leverpostei,skinkeost og noen ganger youghurt. om h*n får i seg melk på andre måter går det sikkert fint, men eg forstår ikkje ka du mener med det flaske styret.. eg har hatt flaske baby fra starten å har ikkje syntes det var noe flaskestyr, selvfølgelig lettere når eg kunne hive de i oppvaskemaskinen men uansett..
Anonym bruker Skrevet 1. august 2008 #8 Skrevet 1. august 2008 min er 18 månder og får ennå, mest for kosens skyld, ei venninde av meg har en på 2 1/2 og han får også ennå
løcky Skrevet 2. august 2008 #9 Skrevet 2. august 2008 de skal ikke ha mer enn 500 ml med melk om dagen. Hvor lenge dette gjelder er jeg litt usikkerpå men gjelder i hvertfall fra de er 12 måneder. Dette er inkludert yoghurt, grøt og andre ting som inneholder melk. Grunnen er vel fordi de blir mette av melk og ikke får i seg nok av andre næringstoffer, i tilegg kan vel for mye melk hindre jernopptak hvis jeg husker riktig. Er ikke 100% sikker men mener at det er noe sånt. her drikker også småen ikke så mye melk til måltidene er vel et halvt glass ca til alle brød måltider. Men han får også yoghurt og grøt. Så lenge bleiene er våte får han i seg nok væske.
Pepsimaximusa *mammatil2* Skrevet 2. august 2008 #10 Skrevet 2. august 2008 Mini her slutta helt med flaske år han var 10 mnd, da var det slutt! Han nekta rett og slett og drikke melk fra flaska lenger! Snakka med hs om det, og ho sa det var helt greit, får jo i seg endel melk gjennom grøten.. Min fikk da 2 grøtmåltider pr dag (ca 125ml vann i hver). Eldstemann var 13mnd når han slutta, men da hadde hvert flaskemåltid vært en kamp i et par mnd!
Trouble Skrevet 5. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 5. august 2008 Jeg har da snakket med helsesøster og hu sa det var kjempefint at han sluttet med flaske nå. I den alderen skal de ha max 5 dl med melk (det gjelder alle melkeprodukter til sammen)...mini får yogurt, spiser hvitost o.l. så han fikk i seg nok kalsium i følge henne. Kos får han på andre måter, mener det er bedre å ha han på fanget og kose skikkelig enn å gi han en flaske... men det er jo min mening! Takker for alle svar )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå