Gå til innhold

Et liiiiite tips til dere som sliter med kvalme...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stopp med å bruke favoritt"luktene" deres; fuktighetskrem, bodylotion, parfyme etc.. (be mannen deres om d samme!!)

Bytt til andre merker mens dere er kvalme..

Hvorfor ??

Første gang jeg var gravid (skal ha nr.4 nå, så kan dette... hehehe) så tenkte jeg ikke på dette..

Da de første 3 mnd var over ble jeg likevel kvalm når jeg kjente lukten av produktene jeg brukte. Blir fortsatt kvalm av de produktene nå, nesten 15 år (!) etter... hehe..

Så i påfølgende graviditeter blir all toppluksus gjemt bort i 2-3 mnd ;))

D finnes nok av gode erstatninger å bruke den korte perioden d er snakk om.

Bare et lite tips ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for tipset :) Tanken har slått meg, det ville jo være veldig synd å "ødelegge" produkter man liker. Tror du det er for sent for meg nå som det har gått en stund? Er 6+1 og har vært kvalm ca 1 uke.

Skrevet

Et godt tips. Jeg måtte slutte med tøymykner i forrige svangerskap pga lukta, og har ikke kunnet begynne å bruke det igjen siden. (Ingen krise det da)

Det samme tror jeg kan gjelde for mat/drikke. Forrige svangerskap følte jeg at vannet Boble med eplesmak hjalp litt for kvalmen. Nå forbinder jeg bare dette med kvalme, og orker ikke tanken på drikke det igjen. Gjelder egentlig all drikke med eplesmak. Så man bør gjerne unngå å bruke favorittmat/-drikke som forsøk på å dempe kvalmen også??

Skrevet

Åh, vi er deilig rare.... hehehe..

Akkurat når d gjelder mat, så tror jeg d er greit å spise d man har lyst på.. Men som du sier; når du brukte d vannet pga kvalmen, så kan nok d henge igjen..

I min første graviditet var d kokosboller og kakao som var toppen av lykke på mitt kvalmeste.. *grønn i trynet*... hehehe.. men d liker jeg fortsatt.. dessverre... hehe..

Skrevet

Helt enig. Jeg er såååå kvalm av alt som vanligvis lukter godt. Jeg tåler ingenting. Har måttet kjøpe inn solkrem uten parfyme til alle i familien, i tillegg må alle bruk parfymefrie produkter. Min kjære glemte seg her en kveld og tok min gamle shampo, han måtte ligge på et annet rom.

Jeg har vel egentlig funnet ut at jeg er kvalm av alt som lukter, enten det er en god eller dårlig lukt. Sliten av å kaste opp -5 kg siden 13 juli.

Skrevet

Et annet tips er at dere fram til uke 12 kan bruker prostafen og etter uke 12 kan dere bruke afipran mot kvalmen.. I alle fall om dere spyr masse og ikke får i dere nok mat..

Blir litt ekstra trøtt i starten, men venner seg til det etterhvert..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...