Gå til innhold

Hvorfor er folk så opptatt av andres penger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det for å føle at dere har mer penger enn andre for å hevde dere? Eller er det fordi dere har så lite selv at dere må "pines"?

Jeg har lite penger selv,men bryr meg svært lite om hva andre har og ikke har...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke så opptatt av andres økonomi, men jeg kjenner noen som begge er uføretrygde.

De har to biler, har kjøpt hus og alltid har penger. Da lurer jeg litt på hvor de får penger fra...

Jeg jobber, men har ikke råd til bil. Jeg må spare og spare.

Skrevet

Kanskje de har fått utbetalt erstatning ettersom de er uføretrygdet? Da kan de jo ha muligheten til hus/bil! Uansett det er ikke noe fett og være ufør det kan jeg love deg! Er 50% ufør etter en trafikkulykke og fikk selv 3,8 mill i erstatning og de pengene skal vare livet ut og livet mitt er mye smerter pga skaden jeg ble påført.

Du kan gjerne få min erstatning om jeg slipper mer smerter og kan leve et godt og normalt liv som før trafikkulykken!

Skrevet

Hvorfor skriver du "Er det for å føle at dere har mer penger enn andre for å hevde dere? Eller er det fordi dere har så lite selv at dere må "pines"?

Jeg har lite penger selv,men bryr meg svært lite om hva andre har ogikke har"... da??

Er jo selvmotsigende fra A- Å.... Hvis du ikke bryr deg, så lager du ikke ett innlegg, vel?

Skrevet

Sjalusi er den største sykdommen.

Skrevet

Hvor mye penger andre har gidder jeg ikke bry meg med engang.

Det som bryr meg er hvor mye penger vi innenfor disse 4 veggene har.

Skrevet

jeg sier bare en ting : "citybank".

flere enn vi innbiller oss tyr til "lettvint" løsninger for å få råd til det de vil der og da. ikke fullt så smart i lengden.

var et program om dette på radioen for ikke så lenge siden. og der hadde de gjort en undersøkelse på dette.

svært mange tar forbrukslån for å ha ekstra penger til ferier, jul og andre ting. ikke fordi de ikke har råd til å feire jul uten, men for å kunne "fleske" litt ekstra til.

og like mange tok opp lån for å kunne reise til syden.

helsykt spør du meg, men nå er jo ikke alle meg da.

Skrevet

Sjalusi, sjalusi og sjalusi... i Norge er sjalusien sterkere en kjønnsdriften.

Skrevet

sjalu fordi jeg ikke trenger å ta opp forbrukslån?? strider vel litt imot fornuften det ja.

Skrevet

Akkurat nå er jeg opptatt av hvor mye penger en bonde i nærheten ha - han er nemlig interessert i samme gården som vi vil ha. Vi er førstegangskjøpere på 21år, jeg er student og sambo i full jobb. Så vi har ikke akkurat råd til 3 mill i lån nå.. "Heldigvis" har han investert mye i gården sin nå - så håper han ikke har råd til å kjøpe en gård til ;P

Ellers er jeg minimalt interessert i hva andre har så lenge det går rundt hos oss! :)

Skrevet

Fordi folk flest måler sin egen tilfredshet ut i fra de man kan sammenligne seg med. Det betyr ikke så mye hvor mye man har selv, men det viktigste er derfor å ha litt mer enn naboen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...