Gå til innhold

noen andre bekymrede sjeler her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenkte kanskje det var greit å snakke med noen i samme situasjon:)

Jeg er iallefall veldig bekymret for at det skal gå galt.. prøver å ikke være det, men det er så vanskelig.

alt er bekymring:p hvorfor har jeg nesten ikke syptomer? kan fosteret være død? kan det være misdannelser? osv osv.. men det jeg tenker mest på er å miste.. uff.. noen i samme båt?

også tok jeg 6 voltaren fordelt på 2 dager (ikke 2 dager etterhverandre) pga jeg fikk nyrestein.. og har lest at det øker sjangsen for abort og misdannelser, men jeg tok jo ikke mye av det og gikk ikke på det over en lengre periode.. vet heller ikke hvor mye sjangsen øker.

detta ble mye gitt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei ;)

Sånn er jeg oxo, tenker alltid på om noe er galt, gruer meg litt til ultralyd (hvis noe er galt), får jeg litt vondt i magen så tenker jeg automatisk det verste... men så tenker jeg oxo at det går nok bra, det gjør som regel det ;) Vi mødre har det med å være litt overbeskyttende, hehe... Jeg har drikki øl, opptil flere ganger, før jeg fant ut at jeg var gravid... men ikke store mengder, så tror nok det skal gå greit... :)

Slapp av og prøv å nyt det ;) Blir nok litt lettere for oss å slappe av når man har regelmessige kontroller og UL...

Klem

Skrevet

ååh, godt det ikke bare er meg :D som regel går det alltid bra da!!:)

hvor langt er du på vei???:)

Skrevet

Litt bekymring her også.... hadde en kraftig uvi før jeg visste jeg var gravid, fikk selexid. Kontrollprøver viser at alt er fint nå, men det svir i urinrøret enda... Kankskje jeg også har hatt bakteriell vaginose, som kan føre til fortidlig fødsel??? Ikke nok med, så var jeg på ul i uke 32 med gutten vår. Fikk beskjed om veldig kort livmorhals den gang, sønnen vår ble født i uke 36+6. Tenker... enda tidligere fødsel denne gang?

Ingen symptomer etter ca. ikm... MA???? Hadde en del murringer lenge før og rundt ikm som kom og gikk... Ja, bekymrer meg selv jeg er gravid for 2. gang... :=

Har tatt noen vinglass før ikm, men drakk vann ved siden av. Dette bekymrer meg ikke i det hele tatt :)

Skrevet

off, ja det er godt vi ikke er aleine :) det er så forferdelig mye å tenke på..var redd jeg ikke skulle bli gravid og når jeg først ble det er det tuuuusen ting å tenke på.. slitsomt:p klarer liksom ikke glede meg helt enda.. tenkte å dra på UL uke 7 for å roe meg ned litt:)

Når er terminet ditt da?:)

Skrevet

Jeg er 6+5 =)

Skrevet

jeg fikk ikke noen særlig symptomer før jeg var i uke 6. plutselig ble jeg grusomt kvalm, puppene este ut og jeg fikk dundrende hodepine.. frem til da tenkte jeg at graviditet er jo bare piece-of-cake! men nei.. der tok jeg jaggu feil, gitt.. nå er jeg i uke 10 og har så vidt begynt å få i meg normal føde igen..

Skrevet

har kansje ikke sånn veldig mye her å gjøre men spør, fant ut idag at jeg var gravid , hvertall i føle en test da :D men å bære tungt, er vel ikke bra ,men hvor tungt er for tungt liksom... bærer litt i jobben, men er vel kansje 10-15kg om gangen ..

Skrevet

ja det lurer jeg også egentlig litt på:P

Skrevet

Angående det å bære tungt...

Jeg bærer og løfter sønnen vår på ca. 13 kg mange ganger om dagen :) Hadde den lille inne i magen min ikke tålt det, så tror æ itj det kunna ha blitt født mange barn her i verden, nei.... Tanken streifer jo meg også, men aldri om jeg vil unngå å bære sønnen min så tidlig i svangerskapet - blir jo noe ennerledes når magen kommer i veien :) Er 4+6 i dag..

Skrevet

Hei. Har du hatt nyrestein, tror jeg har det nå....er 18 uker på vei, har smerter som kommer å går i nyrene som er veldig sterke, de varer i mange timer. Fant blod i urinen.....Har du hørt at det øker sjansen for abort? Eller voltaren?

For 10 år siden spontanaborterte jeg i uke 12, da hadde jeg enorme mensmerter og småblødninger? Uten symptomer tror jeg du ikke trenger være redd.

Skrevet

ja, jeg hadde nyrestein, da visste jeg enda ikke at jeg var gravid da, tissa til og med ut en stein dagen før at jeg fant ut at jeg var gravid:p hehe..

jeg har hørt at voltaren øker sjangsen for abort, men ikke nyrestein :)

har du veldig vondt eller? klarer du deg uten smertestillende?

jeg trodde jeg var døden nær:p hehe

Skrevet

Har veldig vondt, å tar paracet, men det er ikke bra for fosteret at jeg må ta det dag og natt, prøver på dagtid å gå med smertene så lenge som mulig for å unngå paracet, men om nettene er det utholdelig. Skal på sykehuset i dag.....Hvor lang tid varte det hos deg før steinen kom ut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...