Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til tannlegen, og har ikke tenkt over før i siste liten at det kanskje kan være skadelig for fosteret? Jeg skal rotfylle, så må selvfølgelig ha bedøvelse.

Noen som vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg både tok bilde (fikk blyforkle etter eget ønske), fikk bedøvelse og borra når jeg var 11 uker på vei. Babyen min har det bare bra i dag den så det gikk fint. Tannlegen sa at det var ikke noe farlig...

Skrevet

Jeg rotfylte når jeg gikk gravid, og det gikk helt fint:-) Det skal sies at min tannlege er spesialist på rotfyllinger da, og har mye flott utstyr, men tror ikke det er farlig ellers heller. Snakk med tannlegen din, han vet hva han skal gjøre..

Skrevet

Tannlegebedøvelse er helt ufarlig, måtte kutte og skjære litt rundt en visdomstann da jeg var 35 uker på vei. Tannlegen sa at det er en "dustete myte" at den bedøvelsen har noe å si for sv.skapet :-)

Skrevet

Ok, godt å høre. Jeg trodde heller ikke dette var farlig, for jeg er sikker på at sist jeg var gravid rådet jordmor meg til å gå til tannlegen under svangerskapet. Men nå var det ei venninne som nevnte at dette kanskje kunne være farlig, derfor jeg begynte å tenke på det.

Da drar jeg dit og får fixa smertehelvetet i munnen min;)

Skrevet

Røntgen går helt fint, du får et slikt blyforkle til å legge over om du ønsker det. Med de nye røntgenapparatene blir du ikke utsatt for mer stråling enn på en helt vanlig flytur.

Bedøvelse skal også være helt greit, men si ifra at du er gravid så tar de hensyn til det. Er du veldig urolig så spør du på forhånd hvilken type bedøvelse de bruker også søker du den opp i felleskatalogen.

www.felleskatalogen.no

Under hvert legemiddel er det et eget avsnitt om bruk på gravide/ammende, og der står det om det skulle være noen indikasjoner på at det ikke er bra for mor eller den lille.

Lykke til med rotfyllingen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...