Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Derer sier at dere absolutt ikke er rasister og at alle er mennesker og at en skal respertere andre kulturer og bla, bla, bla!!! Her tror jeg at det er et ganske så stort MEN. Hva om deres datter hadde kommt hjem med en muslim fra irak eller fra Afrika??? hva da? hadde dere vært like liberale og forståelsesfulle eller hadde dere blitt skeptiske og ikke fullt så forståelsesfulle??
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #2 Skrevet 31. juli 2008 Trenger ikke være rasist selv om man er litt skeptisk. Tror ikke folk skjønner meningen med ordet rasist her inne. Men som jeg leser ofte, er det mye folk ikke skjønner her inne.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #3 Skrevet 31. juli 2008 En muslim hadde aldri fått kommet innom mitt hus, og hvertfall ikke med en av mine barn! Jeg er ikke rasist, men skeptisk.. kanskje en smule fordomsfull!
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #4 Skrevet 31. juli 2008 IKKE rasister her inne??? les lista med fordommer, der er det visst rasister både når det gjelder, nordmenn, utlendinger, syke og alenemødre. tror ikke uttrykket rasist gjelder bare de med motforestillinger mot mørk hudfarge.
Gjest -<<- Skrevet 31. juli 2008 #5 Skrevet 31. juli 2008 Jeg er skeptisk til religion, og håper naturlig nok ikke at mine barn verken blir påfallende religiøse eller anskaffer seg partnere som er det. Men det har fint lite med hvorvidt vi snakker muslim, buddhist eller læstadianer, og graden av religiøsitet varierer selvsagt storlig også blant mennesker som kaller seg muslim eller kristen. Om vedkommende var fra Irak, Afrika, Nordreisa eller Jørpeland hadde hatt liten betydning.
Gjest -<<- Skrevet 31. juli 2008 #6 Skrevet 31. juli 2008 Begrepet har i hvert fall fint lite med syke og alenemødre å gjøre.
Gifteklar:0)) Skrevet 31. juli 2008 #7 Skrevet 31. juli 2008 Med tanke på hvilket kvinnesyn de har i enkelte land så hadde jeg ikke villet at noen av døtrene mine skulle menge seg med dem, MEN jeg har ikke noe problem med kvinner og barn fra disse landene, så jeg vet ikke helt hva jeg er da, rasist eller? Det er jo ikke rart man er skeptiske til mørkhudete menn når man vet hvilket syn de har på kvinnfolk.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #8 Skrevet 31. juli 2008 det er ganske drøyt å si at "Det er jo ikke rart man er skeptiske til mørkhudete menn når man vet hvilket syn de har på kvinnfolk" som noen sier her. ikke alle mørke menn har samme kvinnesyn. det varierer like mye som hvilke kvinnesyn etnisk norske menn har.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #9 Skrevet 31. juli 2008 Hadde ikke blitt fornøyd hvis et av mine barn hadde kommet hjem med en muslim.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #10 Skrevet 31. juli 2008 er ikke rasist,men rasebevist!! folk og kulturer er forskjellige..og d er noe man kan tenke på selv om man ikke er rasist.
Gjest -<<- Skrevet 31. juli 2008 #11 Skrevet 31. juli 2008 Siden du er rasebevisst og sikkert har greie på dette; kan ikke du fortelle litt om hvilke ulike raser som finnes og hvordan man skiller mellom disse?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #12 Skrevet 31. juli 2008 så lenge at en ikke hadde likt at datteren kommer hjem med en muslim eller en mørhudet mann så mener jeg at en ikke er spesiellt *åpen* da blir det for dumt at de roper rasist hvis en eller annen her inne har hatt en negativ opplevelse med utlendinger, en er jo da ikke noe bedre selv!!!
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #13 Skrevet 31. juli 2008 Jeg trodde ikke det var slik at en som er muslim kunne bli sammen med en som er ikke-muslim. Kanskje jeg har misforstått. Jeg synes det burde være greit å kunne være skeptisk uten å bli kalt for rasist.
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #14 Skrevet 31. juli 2008 Ville ikke gjort meg noe verdens ting i utgangs punktet... Fleste muslimer, ja også de fra irak og "afrika" som bor i norge er respektfulle hygglige mennesker med gode moraler og forståelse for det norske verdier. Hadde det vært en som bodde i feks irak og som aldri hadde bodd i norge eller lignende land hadde jeg selvfølgelig vært skeptisk.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #15 Skrevet 31. juli 2008 Syns generelt det er veldig mange fordommer og mye fremmedfrykt å lese om på desse sidene. Mye kan nok komme av mangel på kunnskap og redsel for det ukjente, men som medlem i en multikulturell familie, både i forhold til etnisitet og religion, blir jeg redd av å lese en god del av inlegga. Tenk på hva dere gir videre til barna deres av holdninger. Når det gjelder uttrykket RASE, er det noe som blir brukt på dyr, ikke på mennesker. Og ekstremister finnes innenfor alle religioner og samfunn, jeg syns og at ordet ytringsfrihet har mistet sin mening og blitt grovt misbrukt de siste årene. Og for å svare på sprørsmålet til HI: i mitt hjem blir alle mottatt med åpne ermer så lenge de oppfører seg bra.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #16 Skrevet 31. juli 2008 Nå lærte jeg noe nytt, anonym 2044. Den Ariske Rase- ligner den fuglehund eller harehund? Eller er det kanskje en type katt?
Angie77 Skrevet 31. juli 2008 #17 Skrevet 31. juli 2008 Jeg har bodd i vest-afrika, hadde afrikansk kjæreste i flere år, og ville ikke hatt noen problemer dersom min datter valgte det samme. Årsaken til at det ble slutt med x'en var at han ikke trivdes i Norge og ikke ønsket å flytte tilbake. Han er dessuten lege og fikk et tilbud om en god forskerstilling han ikke ville si nei takk til i hjemlandet sitt. Jeg savnet familien min etc og reiste derfor tilbake til Norge. Hadde min datter funnet en like fantastisk mann som han så hadde jeg ikke hevet et øyebryn:)
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #18 Skrevet 31. juli 2008 Har to søstre som har bodd i Sør Afrika. De sier det stikk motsatte. De ble ranet x antall ganger. Hun yngste truet med kniv, skåret opp på ryggen og han REV av henne håret ved rota. Der er jentene like kriminelle. De stod ved siden av og sparket. Bare fordi hun nektet å gi de mobiltelefonen sin.. Frastjålet alle skoletingene sine, pcer og kort.. ALT.. Utleierne av leiligheter krevde at de erstattet nye møbler fordi de mente det var ekstrem slitasje.. Gud for en moral hos de menneskene, altså! Vil IKKE ha de her!!!
Angie77 Skrevet 31. juli 2008 #19 Skrevet 31. juli 2008 Altså, det er forskjell på ikke å like kriminelle og det å være rasist. Jeg er heller ikke begeistret for kriminelle, men de finner du i alle folkeslag.
Lillesnuppis Skrevet 31. juli 2008 #20 Skrevet 31. juli 2008 Kan ikke si jeg er rasistisk. Datteren min er halvt tyrkisk. Hun er sammen med en kjempe gutt fra Irak. Jeg er gift med en fra Kosovo Selvfølgelig en kjempe kar :-) Å broren min er gift med en fra Thailand En kjempe koselig dame :-) Så tenk dere juleaften hjemme hos oss, men så mange nasjonaliteter :-))))))
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #21 Skrevet 31. juli 2008 Det hadde vært uproblematisk. Tenk så nydlige unger de hadde fått da;)
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #22 Skrevet 31. juli 2008 sammen med en fra irak, verdens snilleste gutt! vi venter ei jente, og hu blir da ei mulatt.. samme søren om hu kommer med ei norsk, utenlansk, muslim eller ikke.... hmm.. det der er idiotisk. alle er forskjellig
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #23 Skrevet 31. juli 2008 Vet du, jeg har ennå til gode å kjenne en mørkhudet mann, med det jeg vill kalle et dårlig kvinnesyn. Jeg kjenner derimot endel eksemplarer fra vår egen "rase"
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #24 Skrevet 31. juli 2008 rasisme, syn el. holdning som bygger på antakelsen om at menneskene kan grupperes i raser hvorav enkelte er "høyerestående" og andre "laverestående". Antakelsen har intet vit. grunnlag, men brukes for å undertrykke og forfølge mennesker på grunn av deres "rase", hudfarge, avstamning eller nasjonalt eller etnisk opphav. Jeg vil gjerne vite hva du legger i ordet Rasisme/rasist, HI?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå