Gjest Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Det må dere bare gjøre!! Jeg har vært på det i dag og det var så utrolig gøy:) Herregud, fikk så klare bilder, så han sutta på hånda og greier:)Så søt vettu... Vi var heldig siden han lå så fint til, hadde og masse fostervann og da blir visst bildene best. Var på ultralydklinikken i Sandvika. Han er veldig hyggelig han som har det. Tok seg god tid og forklarte. Var der i 45 min, og betalte 800 kr, fikk da med 4 bilder og DVD. Absolutt verdt det, kunne gjerne gjort det mange ganger til.....
Lillefot08 Skrevet 31. juli 2008 #2 Skrevet 31. juli 2008 Har litt lyst, men er litt skeptisk, for noen av bebisene ser ut som aliens Mens andre er kjempe fine. Hvor langt på vei skal man være for å få de beste bildene og er det lang ventetid??
lykkelig78 Skrevet 31. juli 2008 #3 Skrevet 31. juli 2008 Vi har bestilt på ultralydklinikken i sandvika. Hørt masse positivt om den! Gleder oss vilt, men er ikke før 20 september, så er lenge til enda.
PAVEEL Skrevet 31. juli 2008 #4 Skrevet 31. juli 2008 vi skal på 3d 6.august kl 13! gleder meg som en unge! håper vi får se kjønnet:-) var det lett å se hva det var el? åååååååå som jeg gleder meg! er du langt på vei? jeg er nesten 28 uker på vei når vi skal dit.
Hakuna Matata Skrevet 31. juli 2008 #5 Skrevet 31. juli 2008 Hva med stråling? Noen som sa til meg at de ikke ville pga av det, sa han noe om det?
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #6 Skrevet 31. juli 2008 Vi så lett hva det var,til og med jeg så det fort, men det så vi med vanlig ultralyd. 2D heter kanskje det. Først så sjekka han hjerte og andre organer med vanlig ultralyd, så gikk han over til 3d. Det eneste som var litt kjipt er at vi så bare selve ansiktet i 3d,så ikke resten av kroppen i 3d, men det er kanskje ikke så mye å se heller?!..veit ikke jeg. Men det kan man sikkert spørre om bare, så får man sett både bein og armer i 3d funksjon:) Jeg er 27+2 i dag, var kjempe fint å se da, så at han begynte å få litt runde kinn osv:) Tror det er fra uke 27 de anbefaler også.
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #7 Skrevet 31. juli 2008 Hvor mange bilder er det på dvd`en? Fikk du videosnutter også på den? :-)
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #8 Skrevet 31. juli 2008 Han nevnte ikke noe om stråling så det er jeg ikke sikker på altså.. Det var en del bilder på dvd, 10-15 stykker tenker jeg:) Men jeg trodde egentlig det skulle være videosnutter på den og, men det er det ikke. Kun bilder, men var jo morro å se det og:) Det beste med den ultralyden var at det virkelig gikk opp for meg at det faktisk er noen inni meg.. Helt snålt!! Jeg har gått rundt i 27 uker uten at jeg egentlig har skjønt hva som skjer jeg, men i dag når jeg så han så tydelig, så ble det veldig spesiellt. Nå vet jeg hvem som sparker og dulter til meg hele tiden:)
1+2=3jenter Skrevet 1. august 2008 #9 Skrevet 1. august 2008 Hei! Vi var også på ultralydklinikken i Sandvika. Trodde det skulle være filmsnutter på dvd, og ble litt skuffa da det ikke var det. Men så åpnet jeg dvd'n i utforsker'n, og da så jeg at det var filmsnutter likevel! Så sjekk skikkelig:-) Skikkelig artig:-)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 1. august 2008 #10 Skrevet 1. august 2008 Etter å ha tenkt nøye har jeg også bestilt 3D i Sandvika. Hadde egentlig ikke spesielt lyst, men vil gjerne få bekreftet kjønnet. Er så spent på akkurat det! Men nå begynner jeg å glede meg til å se henne. Lurer på hvordan hun ser ut!
smilan Skrevet 2. august 2008 #11 Skrevet 2. august 2008 Vi har 3D UL der jeg skal føde så får det automatisk... Det er jo så nyyyyyyyydeli å se på, ser nesten hvem h*n ligner på vettu..
ÅNA Skrevet 2. august 2008 #12 Skrevet 2. august 2008 Ultalyd er ikkje stråling, men bølger (ultrafrekvens-bølger), slik at det ikkje er noko å vera redd for at knøttet skal få "stråleskader". Skal bestilla 3d ul til begynnelsen av okt. Er då ca 31 veker.
babyfrøken *mamma* Skrevet 3. august 2008 #13 Skrevet 3. august 2008 Er så enig!! Vi var på 3d ul på Jessheim når jeg var 26+3. Han vekstestimerte henne til å være 970 gram, så hun lå litt over gjennomsnittet. De anbefaler at en tar 3d mellom uke 26 og 32, aller best skal det visst være i uke 28. Vår lille frøken var som sagt litt over gjennomsnittet i vekt, så hun var rund og og fin i ansiktet. Så tydelig at hun hadde nesa til pappan sin! Hun åpnet og lukket øynene, gjorde pusteøvelser og var UTOLIG aktiv!! Lå det meste av tiden med "tærne i panna" *ler* Helt utrolig hva en får se. Han som har Kvinneklinikken på Jessheim er overlege på Ahus i tillegg, med ul/graviditet som spesialitet, så han kunne sakene sine godt. Sjekket en hel masse både med babyen, navlestreng, morkakefunksjon, forstervann etc. Vi fikk med et vekstskjema som viste at dersom hun blir født til termin, vil hun sannsynligvis ligge på ca 3700gram (",) Fikk også med en dvd med ca 20 bilder, og rundt 10 videosnutter. Betalte 1100 kr, og det var det så absolutt verdt!!!! (",)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå