Gå til innhold

Bf har gått til retten mot meg ang delt foreldreansvar

Anbefalte innlegg

Skrevet

La oss si han vinner saken, han har jo ikke sett ungen på 7mnd. Og hvem vet hvor mange mnd det går før alt dette er ferdig. Hvis han skal begynne og ha X hos seg en dag. Hvordan foregår det? Hun kjenner jo ikke han. Må han komme hjem til meg for at hun skal vende seg til han el? Får jeg lov og være der når de møtes etter så mange mnd?

Vil jo ikke at dattern min skal bli redd! Hun er 20mnd foresten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

delt foreldreansvar vil han nok få uten problemer (det er ikke det samme som delt omsorg da)

ang samvær bør han komme til deg de første gangene for at de skal bli kjent.

å så ha henne hjemme hos seg noen timer i gangen (helst hyppig den første tiden) å etterhvert begynne med overnatting.

viktigste er jo at datteren føler seg trygg:)

Skrevet

Ok, og dette er noe retten kommer til og si til han?

Men, hele problemet er at han ikke vil treffe meg. Ikke i det hele tatt. Jeg vil ikke ha noe med han og gjøre bortsett fra at jeg vil at dattern min skal ha det bra!

Takk for at du svarte:)

Skrevet

han må ha meglingsattest før han kan ta saken til retten, har du vært på familievernkontoret med ham ?? dette vil de også forklare...

Om du "gir" litt der er det mindre for ham å gå til sak for..og det tjener til din fordel i en ev sak at du har vist deg samarbeidsvillig.

Hva har du mottatt fra advokaten hans så langt ? Minst 90 % av de som truer med at de skal gå til sak gjør det aldri...

Lykke til !

Skrevet

Ja vi har vært på mekling.. Jeg møtte opp 3 ganger og han møtte opp en gang. Nå har jeg fått brev fra advokaten hans hvor det står masse ting om meg som aldri har skjedd.. Jeg har vært veldig sammarbeidsvillig og gitt han masse sjanser men han dukker ikke opp.

I brevet står det at jeg nekter han og se X og at han er redd for at jeg skal kidnappe henne(?) Står mye mer som bare er tull. Jeg er så fortvilet og skuffet over at han kan finne på så mye og lyve om det. Jeg har gitt han sjans på sjans og latt han se X når han måtte ønske. Det gir jeg han sjansen til nå også. Men, det har gått 7mnd og nå har jeg gitt opp. Nå tar han meg plutselig til sak:(

Jeg gidder rett og slett ikke og være anonym lenger for jeg ser ingen grunn til det:)

Skrevet

Uff...:( Skjønner du er fortvilet. Men, du får bare satse på at rettferdigheten seirer:)

Skrevet

Jeg syns du først bør bestille time på fam.vern kontoret kun til deg selv, og få råd derfra. Hør hvordan dette fungerer, og hvis du ringer og avtaler time, kan du jo samtidig høre om du bør skaffe deg advokat med en gang. Ikke vent på mer tull fra eksen din og advokaten hans, men ta tak i dette med en gang. Som hun lenger opp sa, er det vel relativt enkelt å få delt foreldreansvar, men jeg tror ikke du bør være redd for om han skal få gjennom delt foreldrerett. Loggfør alt som er sagt og gjort, spar på mailer, sms o.l

Når han ikke en gang vil se deg, er det jo vanskelig å få til 50/50 i praksis, da dette krever mye samarbeid mellom foreldrene.

Skrevet

Har skaffet meg advokat.. Hun har sent brev tilbake til dem. Men, han lyver så utrolig mye at jeg blir helt satt ut. Skal til henne 12aug så får se hva hun sier.

Skrevet

Barnefaren her har og gått til sak mot meg for å få foreldreansvar OG samvær (lang historie om hvorfor han ikke har noen av delene), så jeg skjønner deg veldig godt at du er frustrert og redd.

Kan jeg spørre hva som er grunn til at bf ik har foreldreansvar og samvær (forstod det slik at han kanskje ikke var så intr i samvær?) ?

Jeg har skaffet meg advokat og har det "offentlige" i ryggen, men alikevel føler jeg angsten bare jeg tenker på rettsak.

Lykke til...

Skrevet

Grunnen til at han ikke har noen av delene er fordi han plutselig blir borte i mange mnd uten og gi lyd fra seg. Jeg føler at han ikke har et nok stabilt liv til og han leyla hos seg. Hadde han stilt opp og vært en god pappa og samarbeidet med meg hadde det ikke vært behov for advokater og rettsak.. Jeg har prøvd og prøvd men nå er jeg lei å jeg gir opp. Jeg vil bare det beste for jenta mi og at hun skal ha et stabilt liv.

Skrevet

Har ikke noe erfaring på området så kan ikke komme med noen råd.

Ville bare si at jenta de hadde et nydelig navn :)

Og lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...