Løvemor77 Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Tenkte å handle stelleutstyr til babyen så det er klart til termin. Men hva trenger man egentlig til det daglige stellet i begynnelsen?? Her er hva jeg har satt opp på handlelisten foreløpig: -Babyolje til bading -Engangskluter til vask v/bleieskift (Noen spes å anbefale?) -Bleier, så klart. Men hvilke? -Zinksalve ....Og hva mer? Stellebord, badebalje, håndklær og vaskekluter er selvsagt på plass.
Lurvehette Skrevet 31. juli 2008 #2 Skrevet 31. juli 2008 Her i hjemmet bruker vi vaskekluter - som vi vasker etter bruk. Mye bedre for en liten babyrumpe, og mer lønnsomt siden det er gjenbruk! -Pudder er litt greit å ha, men zinksalven er deffinitivt best. -Slik nattsåpe (på lilla flaske) for badevannet, er faktisk effektiv:) Om babyen ikke får til å sove.... -Ellers virker det til at du har det meste. Mye man kan kjøpe, men en trenger det overhodet ikke. Lykke til:)
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 31. juli 2008 #3 Skrevet 31. juli 2008 Tenkte jeg skulle kjøpe smertestillende til babyen, og temp måler + bade temp, men kan kanskje bruke tempen til det?
Lurvehette Skrevet 31. juli 2008 #4 Skrevet 31. juli 2008 Den beste temperaturmåler, er din egen albue:) Dypp albuen ned i vannet, før du har babyen nedi. Om du ikke "kjenner" vannet, er det akkurat passe for babyen din:)
Løvemor77 Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 31. juli 2008 Takk! Husker du hva nattsåpen heter og hvor man får kjøpt den?
MaybeAgain Skrevet 31. juli 2008 #6 Skrevet 31. juli 2008 Vil ikke anbefale den lilla nattbadesåpen - bare tull at de sover bedre - for oss ihvertfall. Anbefaler heller såpe som kommer ut som ferdig skum. Vi har en super en som du ikke får i butikkene - NUSKIN, Epooch. Ring salgskonsulent Ronny på tlf 911 02 911. Helt genial. Koster ca 150 - 200,-men flasken varer i 6 mnd! Ville heller ikke anbefale vanlige vaskekluter - snakk om å gi seg selv arbeid som er unødvendig. Nok å gjøre i en mammahverdag. Kjøp MESOFT på apoteket. De kommer i pakker av 100 stk for 25,-. Greit å kjøpe noen, for de går jo radig unna i begynnelsen. Mye engangskluter som du bare lunker i litt vann, mye bedre enn babywipes. Ville heller brukt pudder enn zinksalve. Sinksalven er noe gris å smøre på, og talkumpudder holder rompas mye tørrere og mer behagelig. En gul boks kan kjøpes på apotek og babyshop. Husker ikke hva serien heter, men den er veldig vanlig. Kan det være Derma??? Det er nå mine råd, men sikkert ikke for alle )
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #7 Skrevet 31. juli 2008 Ville ikke anbefalt noen form for såpe. En liten baby trenger ikke det. Det er mer enn nok med babyolje. Og jeg vil anbefale vaskekluter og ikke engangskluter. Det er jo mye mer miljøvennlig også. Hvis du har en del, så samler det seg bare opp til du setter på en maskin. Vi har de i tørketrommelen etterpå også, da blir de myke og gode. Jeg har brukt litt babyolje på kluten når jeg skifter bleier, det fungerer kjempegodt. Det er greit å ha en salve, men det er ikke nødvendig å bruke når babyen ikke er sår. Og det er viktig å alltid bruke kun et tynt lag, så huden får puste.
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #8 Skrevet 31. juli 2008 Vi har brukt libero sine nyfødt bleier og har vært storfornøyd med dem. Men tror det kommer an på babyen hvilke som egner seg best.
Mamma-for-2-gang Skrevet 31. juli 2008 #9 Skrevet 31. juli 2008 Da jeg fikk min førstefødte syntes jeg de brukte så god såpe på sykehuset. Fant ut hva den het og har brukt den siden. Nå er jenta 2 år og lukter herlig etter hvert bad Dusjsåpen kommer fra Tena og heter Tena dusj og shampo. Får kjøpt den på sykepleiesenter og de kan også bestille fra apoteket. Flaskene er på 500 ml og varer lenge. Bruker den selv også, ikke til å vaske håret mitt med. Anbefales!!!
jente Skrevet 31. juli 2008 #10 Skrevet 31. juli 2008 Jeg venter nr 3, og jeg handler inn mange kluter, enten gasskluter eller bomullskluter. Så har jeg en liten "bolle" som jeg har vann i som står på stelleboret. Vannet skal være passe varmt, så en regel er å ta albuen sin oppi vannet. Og hvilke bleier du skal kjøper, se på pakkningen, der står det antall kilo. Jeg har brukt merket Libero. Og jeg brukte alltid badeolje i vannet når barnene mine ble badet, barnet trenger ikke bades hverdag, men vaskes med klut.. Så om det er noe du "glemmer" kan du fint få kjøpt det når barnet er kommet,,, Ha en fin dag:)
oo00oo Skrevet 31. juli 2008 #11 Skrevet 31. juli 2008 Ikke bruk såpe det tørker ut huden, og babyen blir ikke så skitten at den ikke blir ren av et oljebad!! Jeg synes den beste oljen er den fra Aco. Hvit flaske med en gul and på (tror det er en and). Kjøpes på apotek. Når det gjelder bleieskift er oljen fra coop änglamark med pumpeflaske desidert best synes jeg for den er ikke så konsentrert som badeoljen. og koster bare 19kr for 250ml (tror det var 19 ihvertfall) og den er uten farge og konserveringsmiddler. Hvis du velger å bruke vanlig vaskekluter og ikke mesoft er et godt tips å kjøpe de i ulik farge/ ulik farge på sømmen rundt, da kan du ha en farge til stumpen og en annen til ansikt. Ikke noe problem å bruke en klut litt mer enn en gang hvis du er sikker på å ikke gå i surr om hvilken klut som er brukt hvor.... Temp og parasett stikkpiller er et "must" å ha i hus sånn for sikkerhetsskyld!
biie Skrevet 31. juli 2008 #12 Skrevet 31. juli 2008 jeg har bare brukt vaskekluter og vann ( kunn olje i badevannet) og han har aldri vært sår, aldri brukt pudder eller sinksalve. kunn brukt engangs servietter ute på tur. Termometer ser jeg er nevnt ovenfor og det er greit å ha i huset (brukt det kun til feber da)
Lurvehette Skrevet 31. juli 2008 #13 Skrevet 31. juli 2008 Får helt vondt i meg av at foreldre der ute som bruker engangskluter på barna sine daglig. GALSKAP! Tror ikke dere vet hva dere utsetter barnehuden for. Enganskluter er til for turer, og IKKE for daglig bruk! Er det mye arbeid å vaske vaskekluter? Sorry meg, men da er en lat om en synes det. Det er jo vaskemaskinen som vasker dem, og oftest tørketrommelen som tørker dem, så hvor det enorme arbeidet ligger henn skjønner jeg ikke!?! Vil en ta vare på barnets hud, så bruker en minst mulig såpe, og definitivt ikke enganskluter daglig, som er fulle av ulike såpestoffer! Angående den Natusan Baby Bedtime Bath (som er på lilla flaske), er den kun til bruk når barnet ikke vil sove. For oss har den fungert, men det kan jo ha vært flax:)
mamarama og lille banan Skrevet 31. juli 2008 #14 Skrevet 31. juli 2008 det var da voldsomt da Lille nr3 i magen -høygravid! det finnes engangskluter uten lotion eller parfyme, disse har jeg tenkt å bruke. det er tørre papirkluter som en væter i vann. de er tykkere enn vanlig papir, og tåler derfor å bli våte uten å gå i oppløsning. jeg tror det er first price.jeg har også tenkt å bruke vaskekluter til det daglige stellet, men trolig ikke til hvert bleieskift. og ærlig talt - det finnes vel verre ting å gjøre mot barna sine enn å bruke enganskluter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå