Monajenten Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Hva består hverdagen deres av, og trives dere godt? Dagjobb? Lønn? :-)
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #5 Skrevet 31. juli 2008 Nei, men jeg har en kompis som er det. Han stortrives - men han er også veldig dyktig, så han har fått veldig mange spennende og ganske prestigefulle oppdrag. Han har rundt 400,000 + i året, men det er vel et yrke der lønnen kan variere.
Monajenten Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 31. juli 2008 Jeg har lest litt om det ang. lønn, og det står at det er vanlig å tjene mellom 300 000 og 500 000. Jeg er veldig motivert, mest pga. skolen i London egentlig, så jeg kommer til å jobbe hardt. Hun damen på NKF sa at de beste elevene stort sett hadde jobb før de var ferdig på skolen. Så da får jeg bli en av de da:-P Jeg vil også få sånne oppdrag!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 1. august 2008 #7 Skrevet 1. august 2008 Nope, men barefar er. Tjener ca 320 000. Sitter på jobben og lager oppdrag. Innimellom er det lite og tjener liiite en mnd. Så kan plutselig tjene masse en mnd igjen. Han er nok ikke av de flinkeste - kunne tjent mye mer hvis han bare hadde giddi. Han jobber på dagen. 8-15.30. Han trives ikke, men har ikke ro i kroppen til å trives med dette. Han er den yngste på jobben også, så det henger nok med. Kollegaene er rundt 35+ og han er selv 25.. Hans egne ord- for noen mdn tilbake! ;o) Pappa er utd grafisk designer. men han har jobbet på trykkeri. Så han lagde BÅDE oppdragene på dataen og trykket de etterpå. Dette var selvstendig næringsdrivende arbeid. Han eide alt selv. Anbefales ikke - da vi måtte på jobben for å få snakke med han etter skoletid og lign.. Han tjente ca 330 000 i året. Fått opparbeidet seg gode pensjonspoeng iallefall. For ca 5år siden måtte han slutte å arbeide, trolig pga *hva heter det igjen*? Sånne malings og sprit greier u know.. hehe ;o) En god del år siden såklart - og eneste trykkeriet på et lite sted. Sier seg selv at det ikke går bra i lengden uansett (utmattelse +++++) grunnet priser, konkurrenter, lang arbtid, ikke råd til¨å ansette annen trykker. Menmen, sånn var DEN saken! ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå