OneOfTheBoys Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Hun mener at jeg har så mye penger, og når jeg prøver forklare henne at det ikke er fordi jeg er alenemamma at jeg har "bedre råd", men fordi jeg ikke eier bolig, ikke har bil, og ikke var på ferie i år (alle ting de nyter godt av) får jeg denne slengt i trynet: Jeg vil heller ha egen leilighet med stort lån og mann enn OS og aleineforsørger-penger!!! Har jeg noen gang sagt noe annet liksom?? Det var jo ikke det diskusjonen gikk ut på i det hele tatt!!! Arrrrg!!!!
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #2 Skrevet 31. juli 2008 Det er det som er problemet. Det er så mange som tror at det å være alene og mottar aleneforsørge penger er så mye bedre enn noe annet. En venninne av meg var også sånn i begynnelsen. Da hun fikk høre hvor mye penger jeg fikk hver mnd, så kan hun slenge ut en kommentar som: ja, du sitter bare hjemme på ræva og får penger inn på konto du. jeg satt henne på plass, og etter det har hun ikke nevnt det med et ord.
OneOfTheBoys Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. juli 2008 Flink du er som sier skikkelig i fra da!! Vi hadde en lang diskusjon, og det er vanskelig å forklare alt.. Jeg får hele tiden høre om hvor lykkelig og perfekt liv hun har, og hvor heldig hun synes hun er som har mann og hus! Herlighet, jeg unner henne det, og har aldri sagt noe annet heller! Men jeg er heller ikke misunnelig. Helt ærlig ville jeg aldri byttet plass med henne. Ønsker meg hus og mann jeg også, men hennes liv er virkelig kjedelig.. Det ble en liten avsporing, og diskusjonen handlet overhodet ikke om det, menmen..
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 1. august 2008 #4 Skrevet 1. august 2008 De kan selv prøve hvordan det er å være alene, jeg har faktisk mye penger ifht andre alenemødre, men jeg presiserer alltid for vennene mine at dette er fordi jeg har uføre i tilleg til stønadene jeg får som alenemor, uten det hadde jeg hatt mye mindre penger. Heldigvis unner de fleste meg de kronene jeg har å leve for, siden de har innsett at det ikke bare er lett å være alene. De få som klager spør jeg om har lyst til å bytte med meg og se hvordan det faktisk er å være alenemor, bare det å ikke kunne gå ut etter ungen har lagt seg på kvelden, ikke engang en liten gåtur, ikke bare kunne svippe en tur på butikken, dra over til naboen, slappe av når man er syk osv osv osv, da får pipen fort en annen lyd;) Og ikke minst forteller jeg hvordan det føles å faktisk leve på trygd og stønader, hvor man føler seg som ett utskudd som slettes ikke fortjener å leve nesten, hvor flaut det føles når noen spør hva jeg jobber med, eller hvordan det føles når noen slenger i deg at du har ræva full av penger og misunner at du er alene når de sitter med alt du kunne ønske deg, det du gjerne ville gitt fra deg alle penger for å få.
OneOfTheBoys Skrevet 2. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. august 2008 Huff, det må være utrolig kjipt å få høre sånt! Men du må ALDRI føle deg som et utskudd! Dette er ikke noe du har valgt, og jeg tror de aller fleste ønsker å ha et arbeid å gå til, selv om de kanskje kan bli stukket av misunnelse nå og da, over at du "slipper" å jobbe! Men det er jo ikke slik det er, og hvis folk er så trangsynt at de ikke skjønner at dette ikke er noe du har kontroll over, men at situasjonen bare er slik, så fortjener de ikke bedre. Da kan de bare leve i sin lille boble av uvitenhet! Det er faktisk ingen andre enn denne venninen min som kommenterer pengene jeg får, sånn sett er jeg heldig! Det som irriterer meg med henne er at hun får det til å virke som om jeg sitter å skryter over pengene mine, og så konkluderer hun med at: "Jeg vil heller ha mann og hus, enn os" GUUUUUD, jeg har ikke sagt noe!!! HUN tok opp penge temaet, HUN mente at jeg hadde såå mye bedre råd enn når jeg bodde med ex'en for da hadde vi dårlig råd! Ehhh hva vet hun om det? Vi hadde absolutt ikke dårlig råd!! Jeg prøver mitt beste å forklare at jeg ikke har stort mer en EN av deres lønninger, og at grunnen til at jeg har en del til overs er at jeg ikke eier hus, bil eller drar på ferie, eller ut og spiser! Men det går jo søren ikke inn!!! Hun bruker HVER anledning til å skryte over at hun har hus og mann. Som om jeg skulle være så misunnelig på den nerdete mannen hennes, og den lille dritt leiligheten de betaler 3 ganger så mye for enn meg som leier! GAD! Dagens utblåsning!!! Helt enig med deg, de skulle bare prøvd hvordan det er å ikke en gang kunne gå til postkassen på kvelden! Man mister myye mer frihet enn de gjør, og når man får til svar at "Jeg gjør no aldri noe alene på ettermiddagen jeg heller" så har de ikke skjønt poenget! DE HAR MULIGHETEN til det. Og jeg tviler på at de aldre svipper ned på rema 1000 og kjøper seg en cola hvis de plutselig fikk lyst på det etter småen er lagt!
Anonym bruker Skrevet 2. august 2008 #6 Skrevet 2. august 2008 **Madde&TjukkaboLLa**: Vet du hva? Jeg er helt enig med deg. Jeg ville ikke bytte livet mitt mot noe akkurat nå. Jeg trives kjempe godt som aleneforsørger og har ingen hastverk med å finne meg en type....selv om det er mange av mine venner som drive å mase om det. " Når skal du ut og finne deg en mann da?"...heh....Når jeg er klar for det, sier jeg bare. Tingen er at livet mitt er bra sånn som det er nå. Jeg har sef. lyst på et hus og en mann senere i livet, men ikke akkurat nå. Hvorfor stresse med noe når du trives med livet akkurat slik som du har det akkurat nå? Tilværelse som aleneforsørger er ikke så kjip som mange tror.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå