Gå til innhold

Klarer dere å holde det ryddig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen av oss er ordensmennesker, og vi klarer bare ikke å holde det ryddig hjemme. I tillegg er vi skikkelig trege med å fjerne ting som skal ut. For et par uker siden rydda vi opp i klesskapene våre, og har fem-seks bæreposer som skal til Fretex. De står fremdeles i gangen... Hver helg vasker jeg masse klær, bretter og legger i kurver eller plastdunker, men klarer ikke å rydde dem vekk. Stekepanner blir også stående en stund før vi gidder å vaske opp. (Dere skulle sett hvordan det var før vi fikk oppvaskmaskin, gud bedre.)

Det er sånn at det er flaut hvis vi får overraskelsesbesøk, og da ei venninne kom på (planlagt) besøk, sa hun: har dere rydda hele dagen, nå? Vi ble ikke fornærma, altså, vi vet jo at vi er noen rotekopper.

Men det er så pinlig! Når vi endelig har det ryddig og fint, så drar ungene en haug med dritt utover, heller juice i sofaen og plukker på potteplantene, også er det pån igjen.

Vi har bestemt oss for å installere alarm, også sa jeg på spøk at det er egentlig ikke noe vits, for det er ingen som orker å bryte seg inn i et så rotete hus. Han alarmfyren skjønte det ikke, da.

Klarer dere å holde det ryddig og fint, eller er det flere som oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarer hellere ikke holde det ryddigt selv om jeg gjør mitt beste. Samboern min er skjikkelig rotekopp. Etter han har vært på forretningsreise går det ofte en uke før jeg blir lei å rydder kofferten. Kontoret hans flyter av papirer, computer og computerdele. Er ikke fryktelig ryddig jeg, men betydelig bedre enn han.

Nå har de fleste av vennene vår sett rotet vår så jeg gidder ikke stesse så mye mer når vi får uventet besøk (de ringer gjerne ca 10 min før de kommer så vi kan ta det værste:-))

Husker en gang min svoger kom på besøk og han tilfeldigvis fikk se vår soverom da utbrøt han: "har dere hatt innbrudd" - det lå klær strøt over det hele:-) *Fnis*

Her i huset er jeg den eneste som rydder og vasker for samboern min synes ikke det er rotet og møkket før du ikke kan se gulvet for rot og der ikke er flere rene kopper. Tørke støv: hva er det? Rydding og vask er vår krangleemne nr 1. Han føler ikke han trenger hjelpe meg rydde/vaske når ikke han synes det trenger. Arg...... Tror jeg må slutt å skrive nå.. sinnet begynner å titte frem

Skrevet

Jeg liker aa ha det ryddigt rundt meg, derfor rydder jeg hele tiden. Men aa vaske hus er noe herk, saa det er det sjeldent jeg gjor. Heldig vis har jeg en mann som har stov paa hjernen. Han vasker gjerne gulver for han drar paa jobb, og setter paa vaskemaskinen for den er full osv.

I tillegg til det elsker han aa lage mat.....

Saa jeg skal vel ikke klage :-))

Skrevet

Prøver så godt jeg kan. Hater rot og får mark om det står ting (kopper, blader og annet) På benker eller bord, brukte glass blir satt rett i oppvaskmaskinen osv. Skulle gjerne vaket oftere da, men det blirdt desverre ikke tid til.

Skrevet

Geier å holde det noenlunde ryddig, men er ikke så veldig glad i å vaske, men prøver å vaske 1 gang i uka....

Føler noenganger at det er lite vits i å rydde, da barna nesten like fort roter til igjen...:)

Gjest trønder25århar1avhver06og08:)
Skrevet

har det akkurat som thia

Skrevet

Absolutt ikke.

Jeg liker godt å lage system og orden, men det er verre å følge det opp. Har en mann som er elendig på å rydde opp etter seg. Jeg har rett og slett ikke motivasjon til å bruke tiden min på rydding etter andre, synes jeg har nok med meg selv. Så her er det også slik at før besøk rydder vi som besatte. Jeg begynner i god tid før mens han ikke har noe i mot å støvsuge mens gjestene er der(!). Slik var det før, nå har vi nærmet oss hverandre slik at jeg er mer avslappet og han gjør en større innsats.

Ungenes lekeområde tar store deler av stua, er i grunn fornøyd bare jeg kan gå fra rom til rom uten å trå på leker og ikke må stege over dem for å komme fram. Perfeksjonisten i meg er død, skjønner jeg.

Skrevet

Nei, det greier vi ikke. Men vi er kjempegode på sprengrydding før vi får gjester :))

I skap har vi full orden og gode systemer som vi greier å følge opp. I skuffene, delvis.

Takket være min manns evne til orden, så har vi det noenlunde, og det er sjelden jeg blir veldig pinlig berørt hvis noen kommer uanmeldt. Men min svigermor mener at et pinlig nøyaktig hus ikke er noe hjem. Det må synes at noen bor der, og særlig barnefamilier. Så det så!

Skrevet

Hm.. .kjennte meg veldig igjen her over...

Samboern er gansk flink å rydde innimellom, men han har vel tatt litt etter meg uheldigvis.

Nå har vi ryddet i 3 dager fordi svoger m dame kommer i kveld. Er ikke helt ferdig enda, skal ta siste rest når lillemor er i seng samt re opp senga de skal sove i.

Har det sånn at når vi får overraskende besøk rekker jeg somregel å ta hovedtyngden av rotet når de kommer inn oppkjørselen, før de når døra. Prøver å ta skittne kopper og fat på kjøkkenet og rydde hver kveld og etter frokost og middag.

Skrevet

Så godt vi er fler! Bare det at folks definisjon av rot er så forskjellig. Har en venninne som stadig unnskylder at det er så rotete hos henne hvis jeg stikker innom, og da ligger det to aviser og en kaffekopp på salongbordet. Jeg er veldig glad hun ikke har bil, for det blir litt tungvint for henne å komme på uanmeldt besøk til oss. Er det to aviser og en kaffekopp her er det ryddig.

Skrevet

hehe, ja, her også, nå ligger det 2 blader, 1 avis, 3 fjernkontroller , 3 telefoner, 2 sakser 1 blyantspisser, 1 pen og 1 kort på bordet (hørtes utrolig mye ut) men her er det utrolig ryddig i forhold til hvordan det bruker å være. -så ligger det 1 blad og 1 eske med farger under bordet, men allikevel...

Skrevet

Nei!!! Sambo er verst så siden han er borte hele ukene ser det ikke så gale ut her når jeg har rydda etter han drar, hvis jeg gjør det da.

De gangene jeg rydder etter han har dratt så blir det kjempelite rot mens han er vekk. Kanskje et par småting over oppvasken, og posten ligger på bordet slik han kan lese og kaste.

Men ungene roter jo veldig masse, og jeg går og rydder litt hele dagene. Men jeg har mer system og mindre rot når det er innevær. Nå er det sol og sommer og ting blir liggende, støvsugeren ligger der, alle moppende kommer i haugen før jeg skitner ut flere. Bleieskuffene blir tomme, roteskuffene blir fulle.

Men jeg er utrolig flink til å vaske klær både i utevær og innevær =)

Skrevet

Så deilig at det er flere som roter litt :)

Det som er mest irriterende, egentlig, er at det er så fort gjort å rydde opp. Men vi er late....

Skrevet

Jeg er hjemmeværende med mann på jobb og gutt i bhg.

Så klarer å holde huset. Skulle bare mangle.... :o).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...