penny lane Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 hei alle jenter og damer! jeg er nå i min 23. uke, og har endelig klart å slappe litt mer av. jeg har til å med kjent sparkene nesten daglig i 2 uker nå, ingen fast rutine ennå, men velidg koselig og ganske betryggende. igår deriomt fikk jeg veldig vondt helt nederst på magen, på sidene og rett over skambeinet.veldig ubehagelig.det samme skjedde for en uke siden.føles ikke som mens smerter, men samtidig så synes jeg at smerter generelt er vanskelge å beskrive..er såpass ubehagelig at jeg blir redd og synes det er ekkelt.jeg var hos legen på tirdag og vi hørte på hjertelyden.legen mistenkte en urinveisinfeksjon, noe som ble tilbakevist ved dyrking.kan det være en annen slags infeksjon??hva er det som gjør såååå konstant vond??blir så lei meg, og klarer ikke å slappe av.blir helt paranoid siden jeg ikke har kjent ordentlige spark i hele dag idag.er det noen som har lignende erfaringer.takk.
ÅNA Skrevet 31. juli 2008 #2 Skrevet 31. juli 2008 Hei. Hadde vondt litt tilsvarande det du beskriver i meir og mindre heile lørdag og søndag + natt til mandag som var. Var då ca 21 veker. Det var samtidig mykje spark og sprell frå knøttet, mykje på omtrent same punktet litt ned mot blæra og i blæra. Vart veldig sårt etterkvart. I tillegg vokste magen ein god del i helga, så det var nok mange strukturar (musklar og leddbånd spesielt) som vart satt ekstra på strekk. Gjorde nokre fine yoga øvelsar for gravide som eg fant på nettet (både mandag og tirsdag), og smertene er heilt borte. Her har du linken - heilt ufarleg å prøva: http://www.yogakurs.no/yogaforgravide.html Programmet har også fine bilder som gjer øvingane lettare å få til før ein lærer dei utanat. Ein annan mulighet er at det er begynnande bekkenløsningsplager - så ta kontakt med fysioterapeut/kiropraktor/manuell terapeut/naprapat dersom ikkje yogaøvelsane hjelper. Der kan du få behandling, råd om hjelpemidler, øvelser, osv. Lykke til og god bedring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå