Gå til innhold

Da har jeg vært på vekstkontroll uke 36+1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist var han 3820g og 17% over gjennomsnittet

Idag var han 3150g eller noe sånt. Husker ikke helt nøyaktig tallet.

Og idag var han 12% over gjennomsnittet.

Lårbenet ble ikke målt, for det var ikke så lett idag å måle.

men er er målet av hodet og mage :)

BPD: 96

MAD:106

Så hun sa sånn ca 300g over gjennomsnittet.

Så da vil det si 3900g til fødsel det da.

Så lenge han ikke blir noe særlig over 4kg så er jeg fornøyd hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der var du! Har tenkt på deg i dag :-)

Kjempefine mål altså, så bra at det går "rette" veien!

Jeg skal på ny vekstkontroll neste torsdag, så da skal jeg legge inn oppdatering:-) Føler meg sprekkeferdig, men har fått beskjed om at jeg har mye fostervann i tillegg til at babyen er ca 14% over gjennomsnittet. Føler meg fødeklaaaaaaaaaaaaaaaaar, men det er vel varmen som gjør det ekstra tungt og....

Det ser ut til at du kommer til å få en perfekt gutt!!

Skrevet

Spennende, skal på ny vekstkontroll på onsdag jeg, da er jeg også 36+1. Sist var jenta +1 % så blir interessant å se om mitt slurv med søtsaker har pushet veksten. :/

Skrevet

Det med søtsaker har aldri hatt noe å si på veksten av mine to :P

Jeg skal på ny kontroll av vekst når jeg er 36+0, blir spennende å se da!

Skrevet

Men jeg har sv.dia, så skal liksom passe på hva jeg spiser. men til nå har blodsukkeret vært fint, og jenta er helt gjennomsnittlig. Tipper det ikke blir noe problem.

Skrevet

Da skjønner jeg ;)

Men godt det har gått så bra til nå!

Skrevet

ja godt at han legger seg på disse målene :)

Gleder meg veldig til han kommer. 4 uker igjenn nå. Full nedtelling

Skrevet

Kan alle få vekstkontroll eller gjelder dette bare høyrisiko svangerskap? jeg har så lyst til å få en vekstkontroll for alle sier jeg har så stor mage, så begynner å bli litt bekymret for at det er ei stooor jente inni der selv om det ikke trenger å ha noe å si.. er 32+0 i dag.

Skrevet

jeg får pga svangerskapdiabetes.

Men man kan også bli henvist fra lege vist sf-målene er langt over grønnfeltet. Legen min skulle sende meg på UL unasett pga hun målte langt over grønne streken. Men så hadde jeg sukker i urinen, og tok glukosebelastning og skulle uansett henvises pa sv.skapdiabetes.

Men legen min hadde jo målt veldig feil da hehe. Fo han ligger innenfor grønnfeltet når de har målt sf mål på sykehuset på de kontrollene jeg har vært på der :)

Skrevet

Hei,,

Jeg skal på vekstkontroll i morgen, så det blir spennende å se hva målene på jenta var blir,,,,

Skrevet

ja du må oppdatere oss :)

Skrevet

Dette var jo gøy Lille meg:o) Mine mål var BDP:92 og MAD:103, det var 36+4. så det er jo ikke allverdens forskjell da.. noe mindre rundt hodet min, og jeg jubla godt da jeg så det ;o) hehe..

Skrevet

ja hodet kommer jo først ut og baner vei hehe. Så fordel det ikke er så stor.

Men som hun sa hun som målte for 2 ganger siden, da jeg fikk 18% at det var kroppen hun fikk mest avvik på.

Han ligger jo an til å ligge under 4 kg da, visst målingene er rette, så da er jeg fornøyd :D

Skrevet

håper u skriver etter du har fått og forteller om det stemmer det som du får oppgitt nå .

er så nærvøs selv for å få en kjempe baby!

Skrevet

Når han blir født skal jeg selvfølgelig fortelle :) i gram og lengde ;)

nr en ble målt 3500g ved terminen, hun var 3360g. Så der stemte det noen lunde da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...