Gå til innhold

Vasker dere dynene og putene deres av og til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og tørker dere de i tørketrommel?

Har lurt på å vaske våre dyner, men lurer litt på om de blir for tung for vaskemaskinen? Den tar 6 kg, tror jeg.

Er vel kanske best å vaske en og en dyne?

Og hvor mange grader vasker dere på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vasket putene, men dynene har jeg ikke tenkt ville få plass, selv om vi også har en vaskemaskin som tar 6 kg (de fleste vanlige tar 5 kg). Skal du prøve så må du nok ta en og en dyne hverfall. Vil tro det står vaskeanvisning på dynen - kommer jo an på om det er dunfjær i den eller om den er syntetisk, hvordan den skal vaskes. Vasker selvsagt junior sine dyner i vaskemaskinen, de er jo små nok. :)

Skrevet

Det går bra, selv om det vanligvis står på dynen at vaskemaskinen bør ta 7 kg. Jeg har gjort det flere ganger.

Men du må absolutt tørke i trommel (hvis det er dun) ellers blir den klumpete og rar. I tillegg kan det være at dunene ikke tørker helt, og da kan det vokse ekle ting i den.

Skrevet

jeg kjører de på renseriet. har vaskemaskin som tar 6 kg, men dyna blir ikke helt gjennomvåt. det blir rett og slett for trangt til at det blir effektivt vasket.

man må vaske på 60 grader for å ta knekken på sengemidden. eller fryse dynene for å drepe midden.

jeg kjører vel på vaskeriet annet hvert år med dynene. men henger dem ofte ut i frosten på vinteren når det er svinkaldt. da henger jeg ut overmadrassen også, så kan det henge ute hele dagen til de er helt gjennomfrosset.

Skrevet

Putene vasker vi på 60grader hjemme.

Dynene leverer vi på vaskeri. Vår vaskemaskin tar 7kg, men det tar knekken på vanlige vaskemaskiner når man vasker dyner i de. Dynene er for store og tunge, trommelen tåler det ikke..

Skrevet

Har vaskemaskin med eget dyneprogram!! :-)

Skrevet

ok. lønner det seg å kjøpe en slik maskin? hvilken temperatur vasker den på? og hvor mange kg kapasitet tar den? og er det plass til en tykk vinterdyne?

er jo litt dyrt i lengden å vaske på renseri, så kansje det har lønt seg å investere i en slik du har med dyneprogram?.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...