Gå til innhold

Forventer deres venner betalt om de passer barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et eks:

Hvis dere trenger barnevakt i to uker og venneflokken må trå til. Ingen vil passe over flere dager slik at resultatet blir at barna er litt her og der. Da vil den totale kostnaden vil da bli høy fordi alle vil ha betalt som at de passer bare noen dager ( Fordi korte barnepassperioder kvalifiserer til høyere betaling) Om en og samme person hadde passa over lengre tid hadde den totale kostnaden blitt lavere (dagmammapris er 200 kr daen i følge dib)

Mine venner skal ha 500 kr dagen. Det verste er at jeg og kjæresten min har stilit opp for dem og hjulpet dem med husene deres og ALDRI tatt betalt. Kanskje jeg må skrive regning til dem? *ler*

Huff, er litt skuffet over vennene mine nå..

Men det koster jo å ha barn så hva kan man forvente egentlig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig spørsmål siden vi er så heldige å ha besteforeldre som passer hvis vi trenger det. Men hadde blitt forundret hvis noen ønsket 500 kroner dagen for å passe. Dekke utgiftene er en ting, men tjene penger på det blir noe annet. Neste gang disse 'vennene' spør om hjelp med flytting, oppussing eller lignende hadde jeg nok sagt fra om at timeprisen min var 100 kr timen eller noe slikt!!

Skrevet

Jeg hadde nok ikke forventet betaling, nei, men så syns jeg bare det hadde vært koselig å kunne hjelpe ei venninne på den måten. Og når man selv har stilt opp på dugnad mange ganger før så lurer jeg litt på hvor hukommelsen til vedkommende er...?

Litt sånn som naboen til svogers; svogers stilte opp i en rettsak mot husbygger; tok fri fra jobb og alt mulig (ikke pålagt - frivillig). Et års tid senere spør svogers om han har litt kabel liggende (snakk om noen få cm). JOda, det får han, og ei uke senere regning på 150 kroner.. Jeg skjønner at elektrikere ikke skal stille opp gratis for hele gata, men likevel - som en gjentjeneste?

Skrevet

500 kr dagen for å passe vennebarn i en kort periode synes jeg er drøyt! Passer gladlig venninners barn gratis i ny og ne, men om det hadde vært f.eks. på dagtid 2 uker i strekk hadde jeg tatt vanlig dagmammapris.

Skrevet

Hva??????

De har sagt de skal gjøre det om de får 500 kr til dagen??

For noen venner??!!!

Jeg passer vennina min sim her forrige uke, tanken på at hun skulle betale har jeg ikke tenkt engang.

Det tror jeg ikke er normalt...

Sorry, men glad det ikke er mine venner..maken til kjipinger!!

Skrevet

Hvis jeg måtte vært avhengig av vennene over en lengere periode ville jeg betalt, men hvis det var enkeltstående tilfeller hadde jeg forventet at det var "gratis" mot gjentjeneste.

Synes også at 500 er fryktelig mye, du kan ikke spør om de kan ta litt mindre? Er du sikker på at de ønsker å være barnevakt?

Skrevet

Dette syns jeg var drøyt!! Har aldri forventet å få betaling for barnepass, kanskje en liten gest i etterkant, flaske vin eller likn. Men 500 kr dagen??1 Hallo!

Skrevet

Hmm, merkelig synes jeg. Jeg ville aldri tenkt tanken at jeg skulle tatt meg betalt for noe sånn......

Skrevet

Det verste er at jeg er IKKE slik selv. Jeg stiller ALLTID opp når noen spør om hjelp (hvis ikke det er noe spesielt som gjør at jeg ikke kan). Jeg tar ALDRI betalt for noen tjenester jeg gjør og jeg betaler alltid for meg og andre hvis det passer seg slik.

Er jeg for dumsnill?

Skrevet

Jeg syns ikke du er dumsnill - jeg syns det er helt normalt å stille opp for venner og familie som trenger det, enten det er på den ene eller andre måten. Men jeg syns nok kanskje at "vennene" dine utnytter det litt... Evt ikke ser verdien av hva du har hjulpet dem med tidligere.

Skrevet

Eg passer barna til ein vennine ca 1 dag i mnd +/-.Fordi det er besteforeldrene som passer dei når dei er på jobb,å det hender seg at dei skal nokke.Å det hadde aldri falt meg inn å ta betaling,selvom ho ikkje passer mine like mykje.(men veit ho hadde stilt opp om eg hadde trengt det)

Men om det er fast blir det nokka anna synest eg.ei vennine hadde mellomste 4 dagar i veka å størsten 2dager i veka i ein mnd i fjor da betalte eg ho 7500kr.Det synest eg vert berre rett og rimelig.

Men en og annan dagen må man jo kunne stille opp for venner.Uansett var iallefall 500kr dagen ein drøy pris med mindre du har 10-15unger:)

Skrevet

Jeg synes ikke du er dumsnill for jeg - og samboeren min - er sånn selv. Stiller alltid opp når andre ber om det. Når vi selv skulle flytte og male stue derimot, så var det veldig vanskelig å få hjelp til det. Det er sånt som gjør at man kanskje ikke gidder stille opp neste gang noen spør om hjelp. Håper dere får ordnet det med barnevakt hvertfall, uten at det koster en formue.

Skrevet

Altså, de har ikke spurt om jeg/vi kunne hjelpe til, men jeg tilbyr dem det (og utført selvølgelig) fordi jeg vil være en venn og hjelpe til. Hun ene venninna mi som bygger hus har sendt ut sånn felles mld til alle på nettby om at det er dugnad i huset hennes da og da. Jeg var den eneste som stilte opp.. Så hun spurte ikke direkte meg, men sine venner liksom. Men jeg stiller alltid opp om noen spør (hvis det ikke er noe spesielt i veien altså).

Skrevet

Da jenta mi var 1 år +-, hadde jeg ofte behov for barnevakt. Min mor stilte for det meste opp, men noen ganger måtte jeg spørre venninner. Jeg betalte de da 150-200 kr hver gang (4-6 timer), litt avhengig av hva jeg hadde der og da.

Jeg var bare 20 år, og gikk skole, så det var i forbindelse med skolen jeg måtte ha barnevakt.

Nå i de senere årene har jeg vært barnevakt for de samme venninnene som har fått egne barn, og har ikke forventet betaling. Heller ikke mottatt noe. Men skulle jeg passet regelmessig , feks 2 dager i uka, synes jeg 200,- dagen er passe, hvis man da uansett er hjemme med barn.

Synes i alle fall 500,- var grusomt mye!

Skrevet

500 kr dagen synes jeg var veldig drøyt!

jeg hadde ikke tatt penger av venner for å passe deres barn, trår da med glede til for å hjelpe og vet at jeg kan forvente det samme i retur :)

ei venninne av meg var dagmamma for sønnen min 2 dager i uken i 1 mnd. da fikk hun betalt 200 kr dagen. dette gjorde jeg uten at hun spurte om penger.

Skrevet

nei her betaler vi hverandre ingenting. men passer vennene mine mine barn så tar jeg deres når de har behov for det..:)

Skrevet

Er det virkelig noen som reiser bort i to uker, mens ungene deres skal sove på et nytt sted hver natt?

Skrevet

Hvor bor du hen? Jeg kan gladelig passe ungene dine for en liten penge. 500 kr når venner passer hverandres barn synes jeg er DRØYT!!!

Skrevet

Jeg hadde aldri tatt 500 for å passe venners barn og de hadde heller aldri passet mine barn for den prisen.

De av mine venner som har passet vesla har alltid gjort det etter eget ønske, jeg har ikke spurt. Det er jo da en vesentlig forskjell igrunn.

Men svigersøstrene mine som har passet på spørsmål fra oss har heller aldri skullet ha noe for det. Hender jeg sender med enten litt lommepenger til vesla til godter og sånt om det er helg eller en hundrelapp til litt mat og sånt, dersom hun er hos noen av de yngste som ikke har så god råd.

Skrevet

Pysa: Jeg skal ikke reise bort i to uker, men jobbe. De to ukene ble tatt som eksempel. Det er ikke snakk om overnatting i det hele tatt, men fra 8-16.

I mitt tilfelle er det 3 dager det er snakk om. èn venninne skal passe de i to dager, og en tredje skulle passe den tredje dagen. Nå har hun trekt seg og jeg står uten barnevakt. Denne venninna som trakk seg bygger hus og vi har hjelpet dem mye i huset. Gratis.

Skrevet

Hadde aldri tatt betalt for å passe en venninnes barn. Hjelpe meg!

Men nå hadde jeg aldri hatt mulighet til å passe 2 uker i strekk heller da, med mindre barnet hadde hatt barnehageplass eller dagmamma i nærheten. De fleste jobber på dagen så kan skjønne at det blir vanskelig å være barnevakt 24 timer i døgnet i 2 uker.

Jeg slipper det problemet for vesla har besteforeldre og oldeforeldre som stiller opp dersom det trengs, å de hadde aldri i verden tatt i mot penger for dette.

Skrevet

3 dager eller to uker, jeg hadde ikke forventet betaling.

Det var jo en engangs sak, ikke noe over tid.

Nei, det synes jeg var drøyt.

Skrevet

Om noen måtte ha passet snuppa over lengre tid så ville jeg gitt dem en liten sum for mat og sånt, men hadde blitt litt paff om de forventet betaling!?

Hadde aldri tatt meg betalt for å passe venners barn.

Skrevet

nei, det tror jeg ikke. Jeg hadde heller ikke tatt imot penger for å passe deres barn.

Skrevet

Da hadde de ledd seg ihjel, dersom jeg hadde tilbudt de penger:0!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...