tuppen :) Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 hei jeg er egentlig bare litt nervøs av meg jeg da, er bare 15 og vil ikke ha baby ennå! saken jeg lurer på er: jeg er fremdeles jomfru, har altså ikke ligget med en gutt enno, men har kjæreste og når vi koser oss litt så ligger vi ofte tett når han kommer, han er av og til nesten litt inni meg også. men jeg kan vel ikke bli gravid så lenge jeg er jomfru?? håper ikke d kommer selvfølgelig til å bruke beskyttelse når vi tar steget videre. sikkert dumt innlegg, men jeg er litt nervøs likevel liksom.. og pinlig å spørre andre om sånt
Vintersol Skrevet 31. juli 2008 #2 Skrevet 31. juli 2008 Litt usikker på hva du mener med "nesten litt inni". Det er jo en liten åpning i jomfruhinnen. Men antar at sjansen for graviditet er temmelig liten. Jeg er ingen ekspert på dette, men det er sikkert noen andre her som vil svare deg. Dere får passe på at han er helt på utsiden fra nå av.
MaybeAgain Skrevet 31. juli 2008 #3 Skrevet 31. juli 2008 Hei, Jeg er ikke noe orakel på dette jeg heller, men vil tro sjansen er liten... Kan bare snakke fra egen erfaring - da jeg hadde min første kjæreste begynte jeg på pillen lenge før vi hadde sex. Mest fordi jeg ville være helt trygg når den tiden kom. Vet ikke om dette er løsningen for deg, men kan ihvertfall være et alternativ som er verdt å vurdere?? Lykke til!
Trulte76 Skrevet 31. juli 2008 #4 Skrevet 31. juli 2008 Visst det kommer litt sæd i kjeden din, så kan du bli gravid ja. For de svømmer jo bare videre. Men hvor stor sjansen er aner jeg ikke
Nesta_L med guttebebis Skrevet 31. juli 2008 #5 Skrevet 31. juli 2008 Tror sjansen er gaaanske liten!
Pappalille Skrevet 31. juli 2008 #6 Skrevet 31. juli 2008 Sjansen er nok forholdsvis liten, men det er helt klart en sjanse for at det skal skje. Enten bør dere beskytte dere, eller så bør dere sørge for at han ikke er i nærheten av skjeden din når han kommer. Jomfruhinnen er ingen tett liten hinne som forhindrer graviditet. Forøvrig har du ikke nødvendigvis noen jomfruhinne engang. Den kan ryke på så mange måter om du driver med enkelte former for sport, riding eller bruker tampong når du har mensen.
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 31. juli 2008 #7 Skrevet 31. juli 2008 Hei! Du har et lite hull i jomfruhinnen din som menstrasjonen kommer ut igjennom. Det er fult mulig å bli gravid, da disse svømmerne finner veien og jomfruhinnen stopper dem ikke. Så bruk en eller annen form for prevansjonsmiddel, slik at du ikke blir gravid uten at du ønsker det. er han nesten litt inni deg, vil de finne veien hvis forholdene ligger tilrette, at det er nok fungtighet til at de kan svømme den rette veien. Ikke ta sjansen for at forholdene ikke ligger til rette, det vil bare skape mye styr og vanskelige valg for dere hvis du skulle bli gravid. Kos dere, men bruk fornuft og beskyttelse når det kan være en liten sansynlighet for at man skal kunne bli gravid.
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 31. juli 2008 #8 Skrevet 31. juli 2008 Ekstremt liten sjangse , men jeg greide det
Vicky 83 Skrevet 31. juli 2008 #9 Skrevet 31. juli 2008 Hei! Jeg var i en lignende situasjon da jeg var 17. Hadde samme type seksuelt forhold til kjæresten min som du har, og mensen var sent ute... Da ble jeg veldig redd og endte med å gå til legen og fortelle om situasjonen. Det var fryktelig pinlig, men jeg måtte bare ha et svar. Legen syntes nok at jeg var unødvendig engstelig. Han sa at det var teoretisk, men ikke praktisk mulig å bli gravid uten å ha hatt et samleie... Også skrev han ut en resept på p-piller til meg i samme slengen;-) Det går sikkert bra, men er nok greit om du skaffer deg p-piller.
Randis Skrevet 31. juli 2008 #10 Skrevet 31. juli 2008 Jeg har ei venninne som gjorde akkurat som du. Hun har nå ei nydelig datter på 6år. Jeg var med på sykehuset og tok innvendig ultralyd da det viste seg at hun var gravid. Hun kunne ikke tro det selv. Hun var jomfru enda. De tok jomfruhinna hennes under undersøkelsen, og det skal jeg si deg ikke var godt. Jeg hadde veldig vondt av henne. Hun måtte gi barnefaren dna test fra datteren da hun kom. Skjønner godt at du spør om dette. Er en liten sjangse for at noe kan skje, men sperm er meget svømmedyktig innimellom. Bruk prevensjon uansett. Utrolig, men sant. Hadde ikke trodd det om ikke jeg var der og så det.
tuppen :) Skrevet 1. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 1. august 2008 tusen takk for alle svar! nå som jeg leser d dere skriver så virker jo ting ganske logisk, men kjæresten min mente d ikke skulle være noe sjangs for d. vi får ta å bruke beskyttelse heretter! takk skal dere ha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå