Gå til innhold

stakkars sønnen min (og stakkars meg...) hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå er jeg bare så utrolig sliten at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! gubben jobber og jeg må ha sønnen vår på 3 år hele dagene for barnehagen er stengt... det er nå 11 dager til termin og da er det ikke lett å aktivisere en 3åring alene hele tiden...

vi har vært på stranden 3 dager på rad nå , men i dag orka jeg bare ikke... så vi har vært på butikken og gjort litt erender og handlet litt. nå er vi hjemme og jeg har laget lunsj og smoothies til oss, og han maser bare sånn på meg at jeg ikke kan tenkt klart lenger. jeg klarte å glemme å kjøpe melk på reman i sted bare fordi at hver gang jeg skulle se på noe ropte han på meg. "mamma kom hit!" mamma mamma mamma!

så nå er jeg så tynnslitt at jeg glefser hele tiden. når jeg ordner noe, så blir det ikke rett uansett. smoothien er for kald, knekkebrødet er for stort, jeg har tissa på shortsen min, vondt i magen mamma mamma mamma!

holdeer på å gå av skaftet snart! tror det er like før jeg låser han inne på rommet sitt og går og legger meg... (skal selvfølgelig ikke gjøre det, men... det er jo synd på han når mamman ikke klarer å gi han det han trenger. han prøver å være god og får kjeft tilbake....

har verdens dårligste samvittighet og vet ikke hva jeg skal gjøre lengre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler sånn med deg. Det er utrolig frustrerende å være så sliten samtidig som man blir mast på. Så blir man sint og kjefter, for deretter bli lei seg og fortvilet fordi man mest føler seg som en monstermamma. Har de dagene selv innimellom med fire barn, og alle hjemme nå i sommer så har det vært en utfordring å være tålmodig og oppfinnsom nok. Enkelte dager har vært forferdelige!

Men har du ikke noen venninner/familie som kan ta han med ut en liten tur. Det trenger ikke være lange tiden, bare å være litt alene i stillheten med magen hjelper å lade opp batteriene. Eller ring til ei venninne og avtal en tur på kino eller lignende i ettermiddag/kveld når mannen din er hjemme. (Var ute selv på tirsdag og så MammaMia, en film du blir i godt humør av, anbefales som avkobling)

Og hvis avkobling på ettermiddag/kveld ikke er nok, så kan du jo forklare det for mannen din at du trenger hjelp nå rett før fødsel. Han kan jo ta en sykedag på dine vegne. Eller hvis han har greie arbeidsgivere, så kanskje han kan ta et par feriedager for å avlaste deg nå?

Har termin dagen før deg, og her går sannelig humøret opp og ned, du. Det er siste innspurt og selv om det er snakk om dager så føles det allikevel litt lenge ijgen. Samtidig flyter dagene litt sånn rundt mellom å prøve å være klar for det som snart skal skje, til å holde hverdagen gående. Ikke lett.

Prøv å få litt avlasting, det hjelper! Lykke til, og håper resten av dagen blir bedre for deg og lillegutt! :-)

Skrevet

jeg vil først få benytte anledningen jeg til å gi deg skryt! jeg vet at jeg ikke hadde klart en tre åring i denne tilstanden og jeg har neste 5uker igjenn. det er klart at når man har barn så må man jo bare, men en fortjener litt skryt også. som førstegangs må jeg si jeg har begynt å beundre mange mødre. og synestdet er fantastisk med de som klarer å gå gjennom et svangerskap uten en mann tilstede for eksempel. eller de som blir mødre i en alder av 16 17 og er gode mødre. og til de som har barn fra før som de er hjemme med under svangerskapet. det kan da ikke vere lett selv om man må og er pliktig til det.

jeg skal ikke uttale meg så mye om noe jeg ikke har greie på men er det ikke normalt da å føle frustrasjon over barna ev og til og bli sliten? kanskje man skal tillate seg det litt mer?

kanskje du kan sette deg ned med han å prøve å si at du er sliten(selv om det kan vere vanskelig for han å forstå) å prøve å lese en bok eller finne på noe som er rolig? kanskje du kan be mannen din handle når han er ferdig på jobb? eller bare be noen på besøk som kan hjelpe deg litt?

som sagt så vet jeg så lite om dette for venter første mann, men ville bare si at jeg synest du er flink jeg til tross for at du er sliten. men ta litt vare på deg selv så blir det kanskje ikke så mye stress etter du har fått roa deg litt.

masser av lykke til vertfall.

Skrevet

huff..jeg tror alle kjenner seg igjen . jeg har selv 2 unger rundt meg,samb er beg på jobb..men nå er jeg heldig da ,for de er blitt så store..4.5 og 7 år..å de har lag i hverandre,men de krever jo mamman sin fordi om..

d er ikke lett d der..du har ikke noen som kan avlaste deg litt da?barnepike som kan ta han ut i 2 timer eller fam i nærheten?

d er vel ikke så lenge til mannen din kommer hjem..da kan du legge deg å slappe av..å bare tenke på deg selv ..:)la han ta kveldsstellet å kose seg litt med gutten,sånn far og sønn tid hehe

dette er en overgang,husk d,,å i morgen er d en ny dag,å du har kanskje fått litt mer overskudd enn d du har i dag..

:)

Skrevet

Dette innlegget er nesten likt det jeg skrev her om dagen. Vet akkurat åssen du har det! :(

Skrevet

Føler så med deg. Sto i stad og grein på badet fordi jeg er så sliten. Han en 2-åring hjemme på 4. uka, en sambo som jobber døgnet rundt for å bli ferdig med arbeidet før babyen kommer.

Dagene går opp og ned, og dagen i går og i dag har vært ille. Mye mas fra 2-åringen forståelig nok. Han er vant til bhg og høy aktivitet, mens moren hans ikke orker å finne på noe hele tiden. Jeg skal ha ks på tirsdag og begynner å se lys i tunnelen samtidig som det føles ut som en evighet til.

Jeg tror grunnen til at det blir mye glefsning fra min side er (utenom å være ufattelig sliten, overopphetet og hormonell) dårlig samvittighet. Har så sykt dårlig samvittighet for at jeg er den kjipeste mammaen som finnes akkurat nå. Tenker "kommer han til å få varige mèn av dette svangerskapet ? " Må innrømme at han har fått se en del film i det siste, bare så jeg kan legge meg på sofaen ved siden av han og slappe av litt. Han elsker å se på film, så jeg må innrømme at jeg utnytter det akkurat nå.

Sambo må ta seg av handlingen, det orker ikke jeg.

Har ingen avlastning heller. Alle har sitt å holde på med nå som det er ferietid.

Litt mye syt fra min side her også. Men vil bare si at jeg skjønner veldig godt hvordan du har det akkurat nå.

Det som hjelper på samvittigheten min er å gi sønnen min en god kos mange ganger om dagen og fortelle han at "mamma er kjempe glad i deg, jeg er lei for at jeg er så sliten om dagen". Da stråler han opp og gir meg en lang kos : )

Skrevet

takk for fine svar damer!

ble selvfølgelig ingen avslapping da gubben kom hjem i dag... og nå har vi akkurat kommet hjem, så nå må jeg vaske klær og rydde hus... må jo ha det sånn passe ryddig hjemme i tilfelle svigermor må komme etter at pjokken har lagt seg om kvelden... blir det fødsel (noe jeg har mista troen på) så er det henne vi må ringe...

i morgen er siste dagen på jobb for gubben før helga, og jeg har legetime, så da kan jeg få et par timer fri fra guttungen mens han koser seg hos farmor, så det blir godt... da skal jeg dra på matbutikken alene!

er også spennt på hvordan prøvene i forhold til sv.sk. forgiftninga er... har proteiner i urinen, høyt blodtrykk og masse ødemer... (grad 3 for over en uke siden og det har ikke akkurat blitt mindre...) ha ikke mer å slakke etter på sandalene lengre, så nå blir det barføtt....

mye å få ut her i dag kjenner jeg, så godt å høre at jeg ikke er alene...

Skrevet

Skaff noen lydbøker, dvd-filmer etc og plasser han foran cd-spiller el. TV - UTEN dårlig samvittighet. Ta han f.eks også med i dobbeltsenga når du ønsker å hvile og sett på en lydbok.

Jeg føler med deg, jeg var i samme situasjon for 6 år siden, og det er synd å si det, men det er også veldig tungt i tiden etter fødselen.I ettertid ser jeg at jeg aldri har vært så utslitt som det året, og vil anbefale deg å si fra til slekt og venner for å få litt mer hjelp.

Skrevet

takk for bra tips! kan ikke gå i senge, for sambo jobber 100%natt, så han ligger der og sover på dagen...

all min slekt bor langt unna, og har har vi kun svigermor... så jeg har ikke så mange å spørre... har tatt noen turer til svigers på dagtid i det siste og da blir det litt avlastning, men denne uka har de hatt feriefolk. så da kan vi ikke bare komme så mye...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...