Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på min første kontroll sist fredag, og foretok alle rutinemessige undersøkelser. Men de tok ikke graviest av urinen min og de legen kjente heller ikke på meg. Fikk beskjed om å bestille en time hos jordmor i uke 24...føler det er fryktelig lenge til..skal jo på UL ca uke 18, men det er jo også ca 8 uker til... jeg føler meg litt overlatt til meg selv...og får jo ikke noen bekreftelse på om barnet er ok og lever får ULen. Fikk beskjed om at dersom det oppstod noe utenom det vanlige skulle jeg ta kontakt, og en får tettere oppfølging dersom det er noe spesielt. dette er mit 3.barn og legen tenkte vel at dette hadde jeg konroll over... men føler meg likevel usikker og overlatt til meg selv...

Andre som føler det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg føler meg ikke overlatt til meg selv, men fikk ikke mer oppfølging enn det du har beskrevet...

men du kan vel få en legetime til før jordmortimen? det fikk jeg. var på kontroll i uke 8, og fikk ikke jordmor før i uke 20, så jeg ringte inn til legen å sa at jeg gjerne ville ha en time i mellomtiden- og det gikk helt fint=)

og hos legen, så er det gjerne sånn at det blir litt teknisk- de tar prøver osv. hos jordmor er det vel litt mer prating og sånn. og nå som du er i 1.trim så er det ikke så mye legen kan kjenne på deg etter...

urinprøve skal man jo ha med seg hver gang ( jeg hadde glemt første gang, og legen sa det ikke var så farlig, men at jeg skulle komme ned med den senere. men de skulle ikke sjekke hcg i den, bare sukker osv..)

Gjest leelu25- GRAVID nr. 2 i mars09
Skrevet

Det er helt normalt det time hos legen i uke 10-12 også jordmor i uke 24, i mellom der er det ultralyd i uke 18

Jeg skal på tidlig ultralyd som jeg betaler selv i uke 9 en uke før første kontroll hos legen av den enkle grunn at jeg vil se hjerte slå :)

Dette gjorde jeg sist og, og det var helt vidunderlig.

Syns det er deilig at det ikke er så mange kontroller den første tiden jeg. Er jo veldig lite som kan være farlig i begynnelsen og skulle noe gå galt før uke 20 er det ikke mulig å "redde" babyen. ikke for å skremme noen altså, det er uhyre sjeldent noe er galt :)))

Skrevet

Kanskje du kan få deg en legetime om en liten stund, når det er sannsynlig at han kan høre hjertelyd. Jeg syns det var veldig betryggende. Da vet man i det minste at det er liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...