enita Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Flere som har vært hos jordmor ca i uke 35-36, der jordmor ikke er sikker på om hodet ligger nedover? Var veldig smalt nede i bekkenet, derfor var hun i tvil. Skal til ny time neste torsdag, så nå blir det mer venting. Noen som vet hvor ofte/sjelden barnet snur seg i siste liten?
Mor Løvehjerte Skrevet 31. juli 2008 #2 Skrevet 31. juli 2008 Var på kontroll i uke 36. Da var hjertelyden plutselig litt utydelig nederst på magen min hvor vi alltid hadde hørt den før. Den hørtes bedre høyere opp. Ble sendt på ultralyd samme dag for å sjekke leie og fikk beskjed om at ved seteleie skulle jeg inn til vendingsforsøk. Det ble det aldri noe av, da ultralyden viste at det var hodet som var nederst likevel. Er ikke alltid så lett å kjenne nei. Tror ikke babyen snur seg av seg selv så ofte på slutten, men ingenting er umulig. Lykke til uansett! Seteleie er ikke det verste... : )
Asobi Skrevet 31. juli 2008 #3 Skrevet 31. juli 2008 Jordmor var litt i tvil og siden jeg hadde et uoppdaget seteleie forrige fødsel ble jeg sendt til ekstra UL i uke 37. Det viste at hodet var ned og nå er det festet. Tror det kan være vanskelig å kjenne leie på noen barn, men som oftest har de rett. Om det er seteleie kommer det garantert til å gå bra det også. Mange som har veldig fine fødselsopplevelser med seteleie. Om de kan snu seg på slutten? Ja, de kan det, men det er heller sjeldent. De har veldig liten plass, men det er alltids noen babyer som finner veien rundt;)
jurgita&runa&trym Skrevet 31. juli 2008 #4 Skrevet 31. juli 2008 når jm mi klarte ikke å se om det var hodet eller rompa som var nede, fikk jeg ul på sykehus. hun sa det var lite sjanse på førstegangs at ungen snur seg rett før fødselen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå