Værinne Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Får inntrykk av at en bør unngå å ha infeksjoner når en skal bli gravid eller når en er gravid. Leser litt rundt omkring... da viser det seg at mange har eller har et eller annet og det er liksom ikke så ille likevel og i enkelte tilfeller vanligere i svangerskapet også... Selv har jeg hatt kraftig UVI i uka før ikm og før jeg visste at jeg var gravid. Sliter med svie nedentil enda, skal til legen over helga for å få sjekka det ut. Så en trenger ikke å bekymre seg likevel? Vet om faren for fortidlig fødsel ved f. eks. bakteriell vaginose.. men, da vil en kanskje får bedre oppfølging mot slutten.. Synspunkter?
Babyønske �� Skrevet 31. juli 2008 #2 Skrevet 31. juli 2008 Jeg har inntrykk av at UVI tar man på alvor under graviditet. For da skal man skal ikke gå med ubehandlet UVI. Jeg har selv aldri hatt dette. Men i forrige uke var det noe som ikke var som det skulle syns jeg. Hadde murringer og press langt nede i magen, samt at jeg gikk ofte på do. Tok med meg en urinprøve og fikk den sjekket på laboratoriet på legekontoret. Dama på laboratoriet sa at det var et svakt utslag på prøven, så ho var ikke sikker på om det trengte behandling. Men ho tok en tlf til legen for sikkerhets skyld når jeg sa jeg var gravid. Og da ville legen at jeg skulle komme inn. Ho ville gi meg en kort antibiotikakur for sikkerhets skyld. Så tror du gjør lurt i nevne det for legen ja.
Værinne Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. juli 2008 Har fått antibiotika for UVI'en, men skal sjekke svien som jeg nå har med legen. Har sjekket urinen på nytt, men prøvene er fine (også dyrkinga), så jeg lurer litt på hva den svien kan komme av. Har bekymret meg nokså mye pga. dette, men fikk in ntrykk av at det ikke vil skade den lille i magen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå