Gå til innhold

Mangen her som har mastercard?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har, når jeg er ferdi å betale tilbake skal jeg aldri (!) mer ha mastercard igjen! Det er en hengemyr som ikke er lett å komme seg ut av. Det renter seg hele tiden og en må betale tilbake mye mer enn man lånte! :(

Jeg har enda ikke betalt tilbake! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte det en mnde fordi det var kris, betalte tilbake mnden etter.. Selvfølgelig brukte jeg ikke hele kredittgreia, men bare til det aller nødvendigste.

Jeg har klippet mitt i to.. Vil ikke ha mastercard. Hverken jeg eller sambo liker å leve på "lånte" penger.

Skrevet

Jeg har det - det fulgte med i en pakkeløsning fra banken min. Veldig greit å ha når man er på utenlandsferie, for pengene blir ikke trukket fra konto før man gjør opp regninga når man kommer hjem (kjekt hvis kortet skulle bli misbrukt) + gratis reiseforsikring hvis minst 50% av reisen er betalt med kortet. MEN man MÅ betale tilbake HELE summen FØR rentene begynner å gå... Ellers blir det kjempedyrt! Slik jeg bruker kortet, koster det meg ikke en krone å ha mastercard, så jeg er veldig fornøyd. :)

Skrevet

Jeg har ikke Mastercard, men Visa fordi jeg handler veldig mye på nettet. (Bedre rettigheter med kredittkort). Passer for øvrig alltid på å betale før det begynner å løpe renter.

Skrevet

Fikk også mastercard i en pakkegreie fra banken. Klarte meg fint en stund, men så hopet det seg opp. Så nå har jeg klippet det i tusen biter og skal IKKE ha nytt. Har noen få tusen igjen å betale på det, men nå kan jeg iallefall ikke øke gjelden, den minker fra mnd til mnd. Deilig. Holder at mannen min har kredittkort hvis vi skal utenlands etc.

Skrevet

Har mastercard og visa... mastercardet blir kun brukt som reserve i krise... og har ikke høy kredittgrense på det.. har det alltid i veska på reiser og turer. Har vært borti at magnetstripen på bankkortet ikke har funket, og da er mastercardet supert å ha;)

Gjest leelu25- GRAVID nr. 2 i mars09
Skrevet

Har mastercard, men det blir brukt mest på reiser osv.

Har kun grense på 10.000 etter eget ønske. Når jeg var på skiathos i 2005 brukte jeg alt som var på kortet og når jeg da kom hjem fikk jeg regning fra banken på 300 kr for utestående på 10.000. syns ikke det var så galt, men betalte selvfølgelig tilbake alt da :)

Så jeg syns det er greit å ha i tilfelle.... rottefelle.. :)

Skrevet

Hvis man bruker det på riktig måte er det veldig greit å ha. Jeg må legge ut en del i forbindelse med jobben - og da er det veldig greit å ha i tilfelle jeg ikke har nok på kontoen. Men man må være flink til å betale tilbake rimelig kjapt.

Hvis man bruker det fordi man har dårllig råd bærer det helt galt avsted, for da er det problematisk å betale tilbake da man alltid vil være på etterskudd økonomisk.

Skrevet

Det er tryggere å bruke Mastercard på nettet. Ved å bruke Visa trekkes pengene direkte av en konto, mens på Mastercard trekkes de ikke fra noen konto før du betaler regninga. Bruker man fornuft når man handler, og ikke handler mer enn man vet man har råd til, er det ingen problem å bruke Mastercard.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...