Gullklumpen! Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Er det sånn at babyen skal bades hver kveld før den legger seg? *flau*
jente Skrevet 31. juli 2008 #2 Skrevet 31. juli 2008 Jeg venter nr 3, og med mitt første barn, badet jeg han hver kveld.. Med nr 2, ble det ikke til at jeg gjorde det hver kveld,, Og nå med nr 3, kommer jeg nok ikke til å badet henne hverdag.. Huden kan bli fort tørr når barnet bades hver kveld, Men når jeg badet barnene tok alltid noen dråper med olje i vannet og det mykner jo opp huden. Og du kommer nok til å få mange råd, gjør det du selv mener er rett og riktig,,, Og husk, her inne er ingen spørsmål flaue, luer man på noe er det jo greit å få et svar,, Ha en fin dag, og nyt det flotte været..
kua kalva,drektig igjen Skrevet 31. juli 2008 #3 Skrevet 31. juli 2008 vi badet annenhver dag, ellers ble hun så tørr selv om vi hade olje i vannet, men vasket henne godt ellers da:)
minou Skrevet 31. juli 2008 #4 Skrevet 31. juli 2008 vi badet lite i begynnelsen med førstemann. Både fordi vi var usikre, hun virket så skjør og vi var så redde for å miste henne hele tiden. Også fordi hun i grunnen ikke trengte det...hun svettet ikke, det var vinter og kkaldt på badet, og stumpen fikk jo grundig vask 10 ganger om dagen uansett (ved hver bæsjebleie:-). Men når hun ble tre mnd. innførte vi et ganske strengt legge-rutime-regime, fordi vi var lei av søvnløse netter. Så da begynte vi å bade henne hver dag. Det holdt vi på med et år halvannet, nå er det mye sjeldnere igjen....ser an hvor mye grønske, solkrem, svette osv hun har fått på seg:-) Det er jo litt mer jobb med bading, så man må jo også se an hva man orker. her er det ingen regler tror jeg...men det med olje er lurt.
vsyn Skrevet 31. juli 2008 #5 Skrevet 31. juli 2008 Vi lærte påsykehuset hvordan babyen skulle bades. Spør dem om de kan vise deg det før du drar hjem 3 eller 4 dag. Da vi kom hjem syntes min mann det var greit å ha henne med seg i dusjen. Det likte hun veldig godt. Hun la hodet bakover og drakk vann. Nå er hun 5 mnd. Ikke så lett åha med i dusjen lenger. Jeg bader henne når hun trenger det, når hun har svettet mye, sølt mat, når vi skal i besøk osv. Det blir ca hver 2 eller 3 dag. Bad om kvelden, da blir babyen ekstra trøtt og sover tidlig. Det er litt deilig!
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #6 Skrevet 31. juli 2008 jeg kommer ikke til å bade en nyfødt hver kveld..d trenger de ikke..men d er sikkert mangen teorier rundt dette..d er jo forskjell på å vaske dem etter hvert bad,å d å la de roe seg litt ned før kvelden i badekaret,uten å vaske ..som ble nevnt her oppe,ha en liten dråpe olje i bare.. men jeg er så redd for den skjøre huden at jeg gjør d ikke:)
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #7 Skrevet 31. juli 2008 Gjorde ikke det sist, og kommer ikke til å gjøre det denne gangen heller.
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #8 Skrevet 31. juli 2008 Gjorde ikke det med 1.mann og kommer ikke til å gjøre det med den i magen heller. Har lett for å tørke ut huden. Badet 1-2 ganger i uken + morgen og kveldsstell generelt. Holder i massevis.
MaybeAgain Skrevet 31. juli 2008 #9 Skrevet 31. juli 2008 Til å begynne med badet vi henne ca 2-3 ganger i uken. Nå som hun er 1 år, bader vi henne hver/annenhver kveld. Litt avhengig av hva vi har gjort den dagen, hvor mye gress, svette, solkrem, mat, hundesikkel... hun er dekket av.... ) Skitten på en helt annen måte når de blir på denne alderen her. Med neste knert kommer vi sikkert til å følge samme oppskrift. Forøvrig har vi brukt et genial babyvaskemiddel som heter Epooch. Fåes kjøpt av NuSkinn-konsulent Ronny Ingebrigtsen.Han kan nåes på mob 911 02 911. Helt genial og huden forblir babymyk og ikke tørr!!
2 gutter og 1 jente Skrevet 31. juli 2008 #10 Skrevet 31. juli 2008 jeg badet ikke førstemann hver kveld. men hver 2 eller 3 dag. hadde leggerutiner da, enten bading eller en god vask fra topp til tå med klut. rett og slett for å skille natten fra alle småduppene. funket veldig bra for han. vi smørte han forøvrig inn med olje etter bading, og det gjør vi enda. da blir han så god og myk atte. det var det vi fikk anbefalt å gjøre på sykehuset, for kunne ikke ha olje i vannet da han hadde så mye hår. det ble så fett og ekkelt da, men funker fint å smøre etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå