Gå til innhold

Hvorfor spiser ikke muslimer svin?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan hende jeg tar helt feil nå, men har hørt noe om at griser svetter ikke, det er derfor de ruller seg rundt i gjorme og sånn for å kjøle seg ned når det er varmt. Og siden de ikke svetter, får de ikke ut alle avfallsstoffene fra kroppen så derfor mener muslimer er de er urene om du skjønner...Mener det er derfor...

Skrevet

De har samme begrunnelse som jødene. Husker ikke alle detaljene, men det var en eller annen sykdom som smittet fra griser til mennesker, derfor ble det forbudt. Så de ser på griser som urene.

Skrevet

Jeg skjønner ikke at svinekjøtt frister noen.

Jeg får ikke lyst på pølser når jeg ser på en gris, synes de ser litt rar ut hehe. Og jeg er sånn som kan ikke glemme hva maten min er laget av.

Men at de ikke svetter visste jeg ikke, så jeg har lært noe nytt av tråden her :D

Skrevet

ja er pga di ikke svetter og spiser sin egen dritt.

Skrevet

Historisk sett er det på grunn av trikiner, en parasitt som går over i kjøttet og som er farlig for mennesker. Rev har trikiner og derfor spiser man ikke rev... I dag har ikke griser trikiner, men før levde de av mye søppel og matavfall som medførte disse parasittene.

Skrevet

Jeg har blitt fortalt at de ikke spiser svin fordi griser spiser alt.Møkk og lik og sånn om de hadde sjansen.Derfor er det et urent dyr. Er for øvrig ikke bare gris de ikke spiser, de spiser feks ikke hund o.l. men det er grisen alle har hengt seg oppi fordi det er det som er vanlig å spise her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...