Gå til innhold

samboere vs ekteskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er så mange menn "redd for å gifte seg". Jeg har hørt flere vordende fedre svare "Nå får vi vente å se hvordan det går" på spørsmål om de har bryllupsplaner.

Jeg er selv av den oppfatningen at det å få barn sammen, er mye mer alvorlig enn å gifte seg. Har man barn sammen, er man jo nødt til å forholde seg til hverandre i lang tid fremover. Ved å gifte seg, får man ordnede forhold rundt seg og sin familie. Mor trenger for eksempel ikke å skrive under på at ektemannen er far til barnet, det må man som samboere.

Dersom forholdet likevel skulle gå i vasken, vil en skillsmisse som regel føre til mer ryddige forhold med rettigheter for både mor og far.

Jeg er som dere skjønner tilhenger av ekteskapet. Selv ble jeg uplanlagt gravid med den første. Vi hadde tenkt å gifte oss på sommeren, men det ble vinterbryllup i steden. Vi hadde en mnd på å planlegge. Jeg fikk sydd brudekjole, vi hadde 65 gjester, og dagen ble helt perfekt. Det er mye lettere å feire bryllup med baby i magen enn baby på armen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...