Gå til innhold

Barn hjemme alene nå på sommeren....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboen har to barn, jente på 9 og gutt på 6.

Det går litt på selvstyr der har jeg inntrykk av og i dag møtte jeg både mor og far som kjørte på jobb. Dermed er ungene hjemme alene. Syns de er litt for små til det jeg.... Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns også det er tidlig. Ihvertfall på han yngste. Skal de være hjemme alene hele dagen?

Uff, nå for jeg frysninger....

Skrevet

Jeg vil nok si de er for unge enda, spesielt med tanke på at den eldste naturlig nok får ansvar for den yngste (hvis ikke det er noen andre naboer eller besteforeldre som er involvert...?). Jeg var nøkkelbarn fra jeg var i den alderen, men aldri alene en hel arbeidsdag før jeg var 10-11. Og da hadde jeg ikke ansvar for noen andre enn meg selv, med bestemor i blokka ved siden av vår.

Skrevet

De har jo kansje ikke noe valg, får ikke fri fra jobben, ingen familie i området? Hvor lenge er de vekke da? Helt til klokka 4..? Det er i så fall leeenge for to små barn synes jeg!

Er du beskymret kan jo du tilby deg å se innom dem, evt at de tilbringer litt tid sammen med dere :)

Skrevet

En 9åring er en ting, men synes det er litt voldsomt at en 9åring skal ha ansvar for en 6åring....6åringer er for unge..

10åringen her koser seg gluggihjel hvis han får være alene en hel dag ....ville jo ring for å sjekka ham noen ganger selvsagt, og had visse regler.

Skrevet

De har noen nabounger som de er sammen med, men de er jo på samme alder. Møtte foreldrene kl 0830 og de kommer hjem i 4 tia så det er noen timer.....

De er ute til 23-24 på kvelden også så ting er ikke helt bra der borte. Får holde et øye på dem i dag og se hvordan det går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...