yh Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Det var noen som skrev her inne for et par dager siden at det skulle være farlig med brukt dyne.. Hvorfor skulle det være farlig? Alt jeg har tenkt bruke i sprinkelsengen til babyen er fra jeg var liten.. Skumgummimadrassen som jeg brukte da jeg var liten får jeg vel ikke vasket.. Det er et laken rundt den som det står at kan vaskes på 40 grader hvilket jeg ha gjort.. Har et tisselaken ovenpå det som jeg har kjøpt nytt og det er kanskje lurt å vaske det først?? Dyna er i polyesterfiber og jeg brukt den da jeg var liten men den er jo hel og fin da.. Burde ikke dette være ok eller er det noe her som kan skade babyen tro?
LilleVackreAnna Skrevet 31. juli 2008 #2 Skrevet 31. juli 2008 Kan ikke skjønne at det skulle være farlig! Vask dyna etter vaskeanvisningen, eller send den til rens, og la madrassen ligge ute til lufting en dag -så kan vel dette brukes like godt som nytt
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 31. juli 2008 #3 Skrevet 31. juli 2008 http://www.sids.no/oslo/lub.nsf/id/39AE5368A39455F1C125719C003DCC5F?OpenDocument Anbefaler deg å lese her. Her får du svar på det du lurer på.
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #4 Skrevet 31. juli 2008 Man skal vel helst ikke bruke en brukt madrass, da det øker faren for krybbedød. Jeg ville iallefall ikke brukt en madrass fra da jeg var liten. Tror de har utviklet bedre madrasser i dag med tanke på allergi o.l. Og det at en så gammel madrass vil kunne inneholde mye rart.
Mamma til to tette Skrevet 31. juli 2008 #5 Skrevet 31. juli 2008 Jeg bruker alt brukt, men så er jo storebror bare 16 mnd så det er ganske nytt. Alt er vasket og luftet. Tror ikke jeg ville brukt noe fra jeg var liten, 30 år gammelt blir litt for gammelt synes jeg. Spesielt når det er så billig som 300 kr for ny madrass på ikea og dyne mener jeg kostet 100 kr på kid.
MMr Skrevet 31. juli 2008 #6 Skrevet 31. juli 2008 Har lest mange plassar at det er lettare for barn å utvikle allergi ved bruk av gamle madrasser. Skal sjølv bruke ein gammel madrass men den er både vaska og rensa med maskin. Kan også bruke brukte dyne så lenge dei er vaska:)
To gutter + spire Skrevet 31. juli 2008 #7 Skrevet 31. juli 2008 Min eldste er 3 år . Kan jeg ikke bruke madrassen og dynen han hadde til babyen ?? Høres litt hysterisk ut spør du meg !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå