Gjest Skrevet 31. juli 2008 #3 Skrevet 31. juli 2008 Jøye meg som du tar av med dette da! Roper og dytter i hytt og pinne Du har jo fått svar av katoliker tidligere. Og ja jeg er katolikk
LoveIsInTheAir<3 Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 31. juli 2008 kan du svare på det jeg lurer på? jeg har fått svar av ateister og ikke katolikker=) det er litt greiere om man kan snakke med noen som faktisk er katolikk, de vet mer enn de har lest seg til=)
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #6 Skrevet 31. juli 2008 så langt jeg vet er siklerotta katolikk, husker det fra et innlegg tidligere. synes svaret hennes i den andre tråden var meget godt, lurer du på noe mer får du være konkret..
LoveIsInTheAir<3 Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 31. juli 2008 nei det var ateister!!!! hva sier dere når det skrifter?
Kókuszdió Skrevet 31. juli 2008 #9 Skrevet 31. juli 2008 Ikke bry deg så mye om det som blir sagt om at du må vite allverdens om religionen... Dette kommer etterhvert. Hvis du føler et kall i hjertet ditt så er det mye mere verdt enn all verdens studier. Det er nesten litt som å bli forelsket, du elsker på en måte først og da sluker du info du kan få. Lykke til..
LoveIsInTheAir<3 Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 31. juli 2008 Takk!! Jeg kan jo ikke alt!! Hvorfor skulle jeg kunne alt? Det sier seg selv at jeg ikke kan alt om det! Derfor jeg vil lære og derfor jeg vil lese masse om det! Vil kunne masse og høre masse fra folk som har troen da!! Takk skal du ha!!!!
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #11 Skrevet 31. juli 2008 Hva mener du, hva vi sier?? Er jo ikke noe fasit svar på det.. Her hjemme er det jo en samtale ansikt til ansikt hvor man prater generellt om hverdagen og de problemene man kan støte på som troende. En fin samtale med noen som kan fungere som en slags mentor, sånn er det ihvertfall for meg! Ikke ala, film, hvor man går inn bekjenner sine synder og går igjen etter å ha blitt fortalt hva en må gjøre for å "rense seg fra sine synder" om det var det du mente?
LoveIsInTheAir<3 Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 31. juli 2008 Du sier vel noe ritualer?? Det sies vel en bønn eller noe først liksom????
LoveIsInTheAir<3 Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 31. juli 2008 Hvor ofte skrifter du? Jeg mener liksom at presten ber for deg eller sier et bibelvers og sånt...
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #14 Skrevet 31. juli 2008 Pleier å skrifte hver gang jeg går på messe uten sønnen min, så ca 2 ganger i mnd. Gikk mye oftere når jeg bodde i spania, da gikk jeg minst 2 ganger i uka å skriftet. Var litt lettere når det ikke var face to face... Ber for meg ja, på latin, må ærlig innrømme at jeg ikke helt sikker på hva oversettelsen blir. Er liksom ikke så farlig, går til messe de dagene alt foregår på latin også, forstår ikke så mye, men det kjennes bra ut. Godt å ha tid til meditasjon og tenke over livet, med tryggehten av guds nærvær rundt meg! Har du noen gang vært i en katolsk kirke? På en messe? Om du lurer på om dette er rett for deg er det bare å ta turen en dag kommer nok til å merke fort om det er noe for deg eller ei! Lykke til
LoveIsInTheAir<3 Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #15 Skrevet 31. juli 2008 Er du fra spania eller?? må du skrifte så presten ser deg? fins det ikke bokser i norge? ja vært på messe en gang=)=)
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #16 Skrevet 31. juli 2008 nei, men jeg har bodd der i en del år Ingen bokser her i byen ihvertfall, på godt og vondt det da, får jo et mer personlig forhold, men samtidig er det vannskligere å være heeelt ærlig! Anbefaler "nye" katoliker å skrifte i boks, gjør det lettere, er jo en vanesak å skulle betro sine inderste tanker til et annen menneske
LoveIsInTheAir<3 Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #17 Skrevet 31. juli 2008 hvor bor du da?? hmmm.... høres merkelig ut å snakek sånn:S
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 1. august 2008 #18 Skrevet 1. august 2008 Dytt... dette var svar du fikk i går...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå