StoltMammaForFørsteGang Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Jeg er rimelig fortvila nå! Begynte innføring av grøt for ca 1 mnd siden (er 6 mnd. nå), men det er ingen fremgangå spore... Vi tilsetter fruktnos og allverdens smaker for at det skal være mer fristende, men han spiser sjelden mer enn noen få skjeer uansett hva vi gjør. I tillegg har han snudd spiserytmen og spiser mest på natta. Dette er selvsagt svært slitsomt, ville trodd at nettene skulle bli bedre etterhvert som han ble eldre - men den gang ei. Er det noen som har noen tips til hvordan vi kan komme ut av dette/som også har hatt startvansker med introduksjon av fast føde? Blir svært takknemlig om noen kan hjelpe!
yummy Skrevet 31. juli 2008 #2 Skrevet 31. juli 2008 Kan dessverre ikke hjelpe stort for har samme problem her. Hun vil ikke ha verken grøt eller diverse grønnsaksmoser. Frukt går derimot bra -søtt og godt:) Jenta vår er også 6 mnd og spiser masse om natten. Har egentlig tatt dette som et tegn på at hun trenger mer mat, men er ikke lett når hun ikke vil ha annet enn melk. Så dytter denne litt, jeg, i håp om at noen andre kan hjelpe:)
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #3 Skrevet 31. juli 2008 Hadde det litt sånn selv også, men plutselig løsnet det. Vi tok forøvrig en pause på noen uker. Det han likte da det løsnet var maisgrøten. Du kan for eksempel prøve å lage grønnsaksmos av gulrot, det er en relativt søt grønnsak. Du kan blande mosen med morsmelkserstatning.
<3 2008 <3 2012 <3 Skrevet 31. juli 2008 #4 Skrevet 31. juli 2008 her har vi litt det samme problemet.... Tar gjerne i mot forslag :0)
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 31. juli 2008 Ser ut som vi er mange som er i "samme båt", uten at noen har klart å¨løse problemet. Hører gjerne fra dere igjen, spesielt hvis dere ser bedring...
Labambie Skrevet 31. juli 2008 #7 Skrevet 31. juli 2008 Vi sleit LENGE!!!! Men som noen sa over,det løsnet brått.. Hun brakk seg hver gang hun fikk det i munnen,og det kom opp så det spruta.. Jeg ringte helsesøster og sa vi kanskje burde få en legetime.. Hun ringte meg da opp igjen med rådet om å ta 3-4 ukers pause... Så det gjorde vi. Pluss at jeg ga henne en skje å leke med,sånn at hun ble vant til den (bare mens jeg så på da,sånn at hun ikke satt den i halsen) Vet ikke om den skjea var det som gjorde at det løsna,men det hjalp nok! Jeg har nok en veldig kresen unge. Hun er nå litt over 6 mnd og spiser bare 2 typer grøt. Ikke noe middagsglass er populært foreløpig. Her ble løsningen et glass fra Hipp som heter jordbær,bringebær og eple. Det smaker jo jordbærsyltetøy. Jeg har oppi en god dæsj av dette i grøten,og da spiser hun. Hun liker også banan,men det må være heeelt uten klumper. Jeg må ta den i stavmikseren,så det blir helt suppe. Da godtar hun det. Jeg har også begynt å ta 4 jordbær og en halv banan i stavmikseren og gir henne som mellommåltid. Det også er veldig populært. Tipset mitt er pause. På 2 uker,ikke noe som helst grøt på 2 uker. Også er det viktig at barnet ikke føler det som tvang å spise,da blir det assosiert med noe negativt.. Håper det løsner etterhvert!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå