Gå til innhold

Dette med å fly??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med dette å fly tidlig i svangerskapet.. Når en re mellom 2 å 3 mnd på vei.. Ikke noe farlig med d??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg tror ikke det er noe farlig, det er de siste tre månedene man skal være litt forsiktig, du kan gå inn på Braathens hjemmeside, der står det hva som er greit og ikke.

Skrevet

jeg var nettopp i syden og flyturen gikk kjempegreit. er 6 uker på vei. spurte legen min før jeg reiste og hun sa det var ingen fare med det. er kun i siste del av svamgerskapet det er litt mer regler. men det er vell mer kun på grunn av at de ikke ønsker en fødsel i luften:)

Skrevet

ikke farlig å fly tidlig, de sier at grunnen for at du ikke får fly sent i svangerskapet er redselen for å føde i lufta! Men jeg vil fraråde alle til å fly sent uansett!! en venninne av meg fødte nemlig 10uker før termin pga flyturen!! hun føde 3dager etter, men de er veldig sikre på at d var flyturen som jorde utslaget!! så vær forsiktig er min anbefaling!!

jeg skal ikke fly, ikke engang nå...er livredd for at noe skal skje jeg!!

Skrevet

Jeg skal definitivt ut og fly :)))

Skal ha nr.4, og har flydd flere ganger med de 3 første.. Null problem!

Tviler veldig sterkt på at flyturen utløste fødselen, da tror jeg mer på at dama stressa seg opp ved pakking el.l.

D er ikke påvist at flyving er farlig. Faren for blodpropp er noe høyere når en er gravid (men høyere for røykere), men d er bare å være flink til å bevege seg, D er ikke mye som skal til.

Visse flyselskaper har restriksjoner 8-4 uker før termin, men d kommer oxo an på hvor langt enn skal fly (USA, Asia etc). Dette kommer av at man ikke ønsker en fødsel i luften. Ikke fordi flyturen frembringer d, men fordi at mange får barn før tiden uten forvarsel.

Skrevet

Skal ikke ha noen betydning :) Selv flydde jeg i uke 6 med gutten vår, så det gikk bare fint. Har ei svigerinne som har flydd til California i sitt andre sv.skap. og til Maiami i sitt tredje sv.skap. Begge gangene var hun ca. 4 mnd på vei, og ut kom det flotte barn noen måneder senere :)

Skrevet

det går veldig bra å fly frem til ca to mnd før termin. det varierier fra selskap til selskap hvilke regler de har ang gravide i fly. de bstemmer selv sine egne grenser..

men det kan være lurt å bruke støttestrømper under flyturen. det er nemlig økt fare for blodbropp for gravide under flygning. det finnes spesielle typer for gravide. jeg har en som heter Mediven travel. kan kjøpes hos bandagister og helseskobutikker ol.

lykke til på reisen!

hilsen en som reiser mye..

Skrevet

Har vel egentlig ikke så mye mer å si enn de andre som har svart. Reiser selv til Miami når jeg er 15 uker på vei, og iflg legen er det ikke noe problem. Det eneste han sa var at man skulle opp å gå oftere og "rulle" ofte på beina ved anklene, strekke ut etc. Dette får man ofte info om i flyet.

Go tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...