Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jeg jeg gravid for første gang, og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre videre? skal jeg bestille time hos min fastlege? eller bestiller man time hos gynekolog eller jordmor elle hva gjør jeg nå? HVis jordmor- hvor finner jeg det?Jeg har hatt så uregelmessige sykluser etter endt bruk av P-pillen så jeg klarer ikke helt å regne meg til hvor mange uker jeg er på vei heller, jeg ser at man må være så veldig tidlig ute for å søke på fødested, allerede i uke 6? Hjelp hva gjør jeg, jeg er på ferie nå også så jeg er ikke tilbake i oslo før om en og en halv uke. Jeg trenger råd fra dere som kan dette. tusen takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Jeg bestilte min første legetime når jeg var i uke 6, men ikke hoss fastlegen da, men det er vist normalt å ha sin første lege time mellom uke 8 og 12.. Når du bur i oslo så har jeg hørt at da må du søke fødested tilikt i svangerskapet, slik at du vertfall får plass :)

Lykke til

Skrevet

heisann. Bare bestill en time hos fastlegen din du:) Hos han/henne skal du få informasjon om jordmor og slike ting. Alle kommuner har jo jordmor tjenester så hø med lege din. Siden du er uregelmessig så er det ikke sikkert du finner det helt ut før du skal på første UL, men en liten anelse har du kanskje? I det det kommer symptomer og testen sier du er gravid er ca 4 uker... En grie måte å regne ut på:) Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...