Gå til innhold

Noen som har prøvd modningsakupuktur? Erfaringer?:o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror nemlig jeg vil prøve dette:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde første time på tirsdag, og skal ha en time i uka frem til babyen kommer. Synes det var veldig.. deilig på en rar måte. Tok nåler i litt forskjellige modningssteder, og et par i ryggen for å "styrke" korsryggen - og dagene etterpå har jeg merket godt at ryggen jobber og styrker seg, merkelig å forklare, men merker helt klart at kroppen har gjort noe nytt. I tillegg til modningsnålene fikk jeg også nåler for å sove bedre, ikke svette så mye og åpne nesa litt (vært forkjøla i to uker). Alle tre delene har det vært forbedringer ved :)

Skrevet

Jeg har tatt modningsakupunktur en gang i uken siden uke 35, saa igangsettingsakukpunktur (mye av det samme men noen ekstra punkter som kan bidra til aa sette i gang foedsel DERSOM man allerede er moden og kroppen er klar) to ganger i uke forrige uke og denne uken (skal i dag siste gang)

Jeg er supermoden. Har blitt sjekket paa sykehuset, og de sa det var mykt og veldig modent der inne.

4 dager over termin naa, ble sjekket for modning paa sykehuset en dag over termin.

Lykke til!

Skrevet

det er jo vanskelig å vite om det virker, for det virker uansett ikke med en gang og du har jo ikke en tvilling som du kan kontrollere mot:-) Men jeg synes det er utrolig deilig å gå til akupunktør og bli "puslet" litt med, få en halvtime i mørket med soft musikk og avslapping....og så kanskje det virker som en bonus:-)

Skrevet

jeg var på første akupunktur på mandag. Uke 36. Skal ta en behandling i uken frem til fødsel. Jeg bor i Tønsberg og jordmor kaller det ikke modningsakupunktur, men fødsels forberedene. Hun vil ikke sette nåler for rier før jeg evt er på overtid. Jeg hadde en lang fødsel forrige gang og dette skal også korte ned åpningsfasen. Behandlingen skal styrke mor til fødsel fysisk og psykisk. Jeg fikk også nåler for bedre søvn. Jeg synes det var kjempe godt og spennende.

Absolutt å anbefale! Lykketil!

Skrevet

Takk, det var interessant å lese erfaringene deres:o) Da får jeg vel også prøve meg;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...