Mannemor Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Jeg har tre barn. To gutter som liker og kjøre bil + en jente på 1,5år som hater det som pesten. Neste uke skal vi til Telemark og gruer meg i hel til bilturen. Har der noe forslag til aktivisering av en jente på 1,5år? Selvfølgelig så tar vi forhandsregler som å kjøre når det er hviletid slik at hun sover + stoppe masse. Håper mange kreative svar :-)
blid og fornøyd! Skrevet 31. juli 2008 #2 Skrevet 31. juli 2008 Ikke så lett når de er så små, har en gutt selv på samme alder som heller ikk er overbegeistretfor lange bilturer (ikke så rart egentlig:). Men vi har med noen myke små kosedyr, nyinnkjøpte for annledningen, så får han ett avgangen. Ikke så lurt det heller egentlig med tanke på hva en bamse kan veie ved kollisjon, men det er iallefall bedre enn harde bøker og biler. Ellers bruker vi mye lydbok, Albert Åberg og Emma og Thomas, Thorbjørn Egner o.l. vet de egentlig er beregnet på litt eldre barn, ,men det fenger hos oss:) Ellers er barne cd'er hvor barn synger en hit. Vet ikke hvor langt dere skal kjøre, men når vi skal på 25 mils tur¨kjører vi når han skal sove, stopper halvveis for å spise og tar pause i to-tre timer, da er han som regel trøtt og sliten etterpå og godtar å sitte å slappe av å høre på cd. Kommer jo også litt ann på de to andre barna dine da, hvor store de er, om de godtar "barnslige" cd'er på høytaleren:). Små rosin esker eller annet snack til pausene er jo også greit selføgelig, så lenge de spiser opp før dere kjører og ikke blir kvalme... God tur!
Mannemor Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. juli 2008 Tusen takk for svar :-) Skal benytte meg av dine forslag Klem :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå