Gå til innhold

Folat?

AnLin *j07* med januargutt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er fortsatt slik at man skal starte å ta folat når man slutter på prevensjon og er i "fruktbar alder", enten man ønsker graviditet med en gang eller ikke?

Kan jo presentere meg litt for kommer nok til å henge her inne og lese litt og kanskje svare litt. Har ei jente på 1 år og har gått på cerazette siden første legesjekk etter fødsel. Begynte å få teite bivirkninger av de nå for en mnd. siden og orker ikke å bruke de lenger. Kuttet de tvert og har startet med temping og fertilityfriend charting for å finne ut av når jeg har eggløsning. I mitt tilfelle for å unngå graviditet et halvt års tid. Men så blir det aktiv prøving på en ny baby. :0) Skjer det før så er det veldig hyggelig det også, men helst ikke.. Lykke til til dere aktive prøvere!! Å gå gravid og få et barn er helt ubeskrivelig fantastisk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg har hørt er at man burde begynne på folat så snart man er prøver. Et annet sted leste jeg at man burde begynne på det et år før man begynner å prøve. Så du kan velge selv :/

Jeg begynte på folat ca 2 mnd før vi begynt å prøve.

Så du kan egentlig velge litt selv når du begynner.

Skrevet

Ok. Ja, starter med det med en gang jeg. Vil at en evt. ny baby skal få like gode betingelser som første fikk. Vi startet prøvingen med en gang ved prevensjonsslutt med henne, så da startet jeg jo på folat med en gang.

Metoden er jo ikke spesielt sikker nå rett etter pille-slutt antar jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...