Gå til innhold

Dere som har BARNEHAGEBARN!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gi meg noen tips til hva jeg trenger til barnehagestart!

Fikk brev i går om at han starter i barnehagen på mandag, og i brevet fra dem stod det kun:

- bleier

-utetøy

- tannbørste og tannkrem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tannbørste og tannkrem i barnehagen? Det var noe nytt.

Skal barna begynne å pusse tennene i barnehagen?

Du trenger ikke mer enn det som står der.

Husk å ta med skiftetøy.

- bukse

- shorts ( hvis det er sommer)

- genser

- trøyer

- sokker

- strømper

- truser (hvis barna bruker det)

- ulltøy

- tøfler eller inne sko

- kjekk med ekstra votter og lue også hvis det er vinter

-regntøy og gummistøvler

Alt etter årstid.

Jeg pleier å ha tre av hver i hylla til barna mine.

Skrevet

Vogn/regntrekk/insekstnett om barnet fortsatt sover om dagen.

Ellers så den ovenstående lista bra ut.

Har heller ikke hørt om tannbørste/tannkrem, men det hørtes ikke dumt ut.

Skrevet

Er greit å ha en liten sekk (jeg har Bergans 12 l til begge)

Matboks

Drikkeflaske

Regntøy

Evt tøfler/ innesko

Skiftetøy

Skrevet

Står i brevet at de pusser tenna på barna når de har spist frokost der. Det syns jeg er helt toppers ;)

Takk for tips;)

Har to par med sko vanlige joggesko og litt mer hikingsko, en regndress og en hel dress til bruk på høst, tidlig vinter. Sommer og høstlue..

Matboks har jeg.. Trenger jeg drikkeflaske etc? Han drikker jo bare vann..

Skrevet

Ja, så har jeg crocs til han som han kan bruke inne..

Skrevet

Hos oss må de i allefall ha drikkeflaske fordi de tar de med ut og med på tur..

Skrevet

I barnehagen "vår" er alle måltider inkludert, og vi trenger derfor ikke matboks.

Men.. Alle barna har en egen kopp med hank (gjerne hardplast) og navn på. Disse henger fremme slik at barna kan drikke vann hvis de er tørste (på småbarnsavdelinga får de selvfølgelig hjelp av en voksen). Synes dette er kjempesmart. Når de skal på tur tar de med koppene slik at de vet hvem som hvem sin=)

De pusser tennene i barnehagen her også, men barnehagen har kjøpt inn egne tannbørster da. Det er kjempekjekt for de som leverer så tidlig at barna spiser frokost i barnehagen:)

Husk å kjøpe "vanlige" bleier til barnehagen (ikke up & go/easy up).

Skrevet

Var på foreldremøte i sommer. Der fikk jeg vite at det ikke lønner seg at barna ha med sin egen drikkeflaske. på grunn av bakterie.

Det er fordi barna ikke er så flinke å legge ting på plass. De setter flaske der hvor det passer dem. De kan finner på å legge flasken på gulvet eller like ved do. Eller at andre barn tar det og drikker fra den, og det har ikke ansatte mulighet eller tid til å gå og passer på det hele tiden. Derfor har de bestemt at de selv skal sørger for drikke.Selv om de er på tur.

Vet ikke om det gjelder dere også?

Skrevet

hvorfor vanlige bleier?

Skrevet

Det lurte jeg også på.....

Men drikkekopp ja.. Han drikker jo av plastglass, men tror jeg kjøper en slik aventflaske (fra 18 mnder egentlig men) og sender med han den.. Skal ringe sjefen nå og høre om jeg får bytta vakt på mandag så jeg får være med..

Hvordan har dere gjort det første dagen i barnehagen da? Har dere vært der? Står bare her at alle ungene skal være der innen 09..

Skrevet

Vanlige bleier fordi de gjerne skifter på barna uten å ta av dem bukser og sko.

Skrevet

Vanlige bleier fordi barnehagen ikke gidder å skifte trusebleier..

Man trenger MYE når ungene blir barnehagebarn, husker jeg fikk helt sjokk i fjor når jeg la sammen kvittene på det vi hadde kjøpt hehe :) men sånn helt i begynnelsen nå så er det jo bare nok skiftetøy, støvler og joggesko, matboks/drikkeflaske, vogn?, kos til soving om han bruker det, regntøy og parkdress..

Første dagen hennes var vi der hele tiden, andre dagen gikk vi etter en times tid men var rett rundt svingen hele tiden og 3 dagen hadde hun vanlig dag men vi var obs på å måtte dra til henne om det ble helt krise :)

Skrevet

Handler vel ikke akkurat om at barnehageansatte ikke GIDDER å skifte trusebleier. Men det tar sinnsykt mye lenger tid å skifte på 5 bleiebarn når sko, regnbukse, bukse, strømpebukse må tas av før bleia kan skiftes. Og så skal alle de klærne på igjen også. Med tapebleier kan vi bare dra buksene ned på knærne og skifte raskt og greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...