Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan kan man savne et menneske fra et forum som dette?

Jeg har INGENTING i mot NL,har lest svarene hennes og vært i samme debatter som henne i en 3 års tid. Jeg har tenkt at hun virker meget reflektert og at hun er flink til å ordlegge seg. Men å savne henne?

Helt unatrulig for meg dette her

Tenker jo avogtil på folk som skriver om noe alvorlig, dødsfall, overgrep osv, men det er jo ikke en del av mitt liv, det er HER, på dib -på internett liksom.

Akuratt som mange her blir så følelsemessig involvert, rett og slett blir glad i disse personene som gjemmer seg bak nick...??

Bare en tanke i natten :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er noen her inne jeg ville ha savnet å prate litt med om de plutselig forsvant :) synes noen er ekstra koselige å snakke med.

Men det er fortsatt ganske få jeg hadde merket om var borte, selvom det er veldig mange hyggelige damer her inne..

Skrevet

Hm? Hvorfor er det noen som savner henne da? Har hun logget av for godt?

Forsåvidt enig i alt du sa :-)

Skrevet

Skjønner poenget ditt, og det er svært få her jeg ville "savnet" om de forsvant. Når det gjelder NL tror jeg rett og slett hun har berørt såpass mange her med sitt vesen, at det blir litt sånn jordskjelvaktig når man skjønner at hun har det vanskelig om dagen. Hun har vist en enorm omsorg for alle her inne, har aldri lest et vondt ord fra henne. Hun er veldig "mennesklig" og til stede på dette forumet, derfor er det så mange som engasjerer seg også. Har ingen problemer med å forstå det når det gjelder NL, men ville nok rista litt på hodet om det gjaldt noen andre ;)

Skrevet

Jeg skjønner deg godt HI.

Tenker vel litt sånn selv igrunn - egentlig.

MEN: NL er en dame som jeg liker for den HU er.

Ellers signerer jeg Tribal.

Skrevet

Nå har jeg vært her i 4 år til og fra, og det er flere som har vært her like lenge og enda lenger enn meg. Det er klart jeg går jo ikke rundt og savner dem sånn mens jeg vasker klær hjemme eller er på shopping, men mens jeg er her inne, så kan jeg savne det de pleide å komme med - enten det var humor, fornuft, glede, triste historier eller hva det nå måtte være jeg forbant med den personen/nicket. Det er ekstremt få her inne jeg kjenner, men mange jeg føler jeg har et slags forhold til likevel. Men det er klart, det kommer jo litt an på hvor aktiv man er selv også, da. I perioder har jeg knapt vært her inne, og da vet jeg jo ikke så mye om hva som rører seg heller, men i perioder som nå hvor jeg er 100% sykemeldt og ikke orker en dritt annet enn å ligge på sofaen å lese eller glane her inne, så er jeg inne mer eller mindre hele dagene (unntatt når familien er hjemme). Da blir ting litt annerledes...

Skrevet

Du sier noe der Tribal. Jeg er enig i den forstand at jeg kansje vil legge merke til at NL ikke er her lenger. Men følelser som savn forbeholder jeg til mennesker i rl.

Kansje det bare er jeg som ikke er her nok, hehe, enda jeg synes jeg bruker aaaaltfor masse tid her ;)

Skrevet

Enig...

Et eventuelt savn fra min side, ville ikke gått på person, men på eventuelle gode svar etc...

Er ikke glad i noen her inne, jeg.... No hard feelings!

Skrevet

Synes også det blir merkelig og skulle savne noen her inne som man ikke har et personlig forhold til!

Skrevet

Jeg er glad i Idefix!

Men så kjenner jeg henne da :o)

Skrevet

det er jo ikke snakk om og savne IRL da, jeg går ikke rundt her hjemme og savner noen av dere... men her inne er liksom en egen liten verden, men en haug av dib damer, som jeg leser masse fra hver dag, NL er ei dame jeg har lest masse fra, og jeg liker så mye av det jeg leser fra henne.. og det er det jeg mener, når jeg er her inne, kommer jeg til og savne og se nicket hennes!

Skrevet

må si meg enig her. leser og svarer her inne men det er det. det er et internet forum og jeg kjenner ikke folk personlig og kan da ikke savne noen sånn.

Skrevet

haha, nei guri, å savne noen HER på nett, hvor det er ingen jeg kjenner, kommer aldri til å skje.. har ett liv jeg vettu ;)

Skrevet

Det å vite at du ALLTID får et godt, hyggelig, saklig osv svar slik som man får hos NL, vil være et stort savn her inne..

Og ikke sånne teite kommentarer som f.eks HAHA, NEI GURI... HAR ET LIV JEG VETTU...

Skrevet

Savner ingen nei, men så er jeg heller ikke så ofte inn her på DIB og for min del synes jeg av og til at folk er litt for personlige. Men det er jo dems sak. Samtidig synes jeg det er et arti og reflekterende forum. Mye råd og arti å se hvor ulike folk er:)

Skrevet

Om jeg vil ALLTID vil få godt, hyggelig, saklig osv svar, så oppsøker jeg venninnene mine, enn her på nett hvor det er folk jeg IKKE kjenner overhodet. Kan godt legge inn ett innlegg hvor jeg får saklig, gode svar osv, men kommer ALDRI til å savne noen her, min mening er bare at det syns jeg rett og slett blir for dumt.

Skrevet

Jaja, nå var jo ikke akkuratdu hyggelig heller da ;)

Skrevet

Hehe.

Internett og forumer, online spill, chatting, dating på nett osv hører til dagens virkelighet.

Jeg har truffet samboeren over internett, min aller aller beste venn,

og noen gode venner utenom han... Og ellers treffer jeg mange mennesker som jeg har truffet over internett, forum, spill, dem gamg irc osv.

Tror dette bare kommer til å komme mer og mer.

Relasjoner man skaper her kan være like så sterke som til dem man ikke treffer her.

So what at folk er back et nick... Mann blir jo kjent på sett og vis.

Bestekompisen min skriver hovedoppgave om nettopp dette emnet og vi har hatt våre samtaler i natten om dette.

Må du se ansiktet på den du kjenner for å kjenne vedkommende?

Kan man ikke etablere en vennskapelig forhold til en person på et froum som man skriver/snakker mye med?

Går det ikke an å savne en person (bak et nick) når den da velge å ta farvel?

Jeg tror mange på forumer, eller på internett generelt er mer åpne og forteller mer enn de ellers ville ha gjort IRL.

Blir man ikke kjent med personer da?

Min mening er at man kan bli venner med et person selvom man ikke noen gang treffer vedkommende,men bare sankker med personen på nett.

Må man kunne kjenne ansiktet? Hva med de som er blinde da? De kan ikke se vedkommende.

For nien blir det naturlig å savne en person som NL etter at hun har hengt så mye her inne over så lang tid, for andre s er det vel kanskje ikke fullt så naturlig.

Men denne internetttiden har såvidt begynt, og slike relasjoner blir nok bare mer og mer vanlige.

Skrevet

Er nok veldig riktig det du skriver der Lenesan, men kjenner at _jeg_ ikke er der helt enda. Har aldri etablert et vennskaps forhold på noen som helst måte på internett og tviler på at jeg noen gang kommer til å gjøre det.

Synes det er viktig å se personen jeg er ønsker en relasjon med i øynene når jeg prater. Kroppspråk og fakter, karisma og utstråling er veldig viktig for meg og disse tingene får man ikke et inntrykk av i cyper world.

Blir spennende å se hvordan det blir med tiden, du har jo rett; det er jo en utvikling på gang, på både godt og vondt mener jeg da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...