Gå til innhold

Feriegave fra bestemor.....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp, i dag kom bestemor på besøk (farmor sådan), hun har vært på ferie hos sin kjære. Med seg hadde hun en pose med Operamint til 3 åringen. Hva synes dere om dette? Tidligre i sommer var hun også på ferie, da til Danmark. Da hadde hun kjøpt ei t-skjorte og en shorts, som sikkert ikke kostet henne mere enn 149 kr... Vil ikke skrive mine synspunkter føre jeg får noen fra dere. Og det hører med til historien at hun sjelden er her, og skal vi treffe henne er det kunn på tirsdager, for da er hun ferdig tidlig på jobb.. 16.00 tror jeg. Ellers pleier seg selv (hun bor alene og har ingen andre og tenke på)

 

Jaja....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

haha, du trenger jo ikke skrive dine synspunkter for at vi skal forstå det!

 

men små kjip det er hun :)

Skrevet

syns ikke hun er kjip...Hva forventer du???At hun skal komme med dyre gaver???Hverfornøyd med det dere får...Og at dere får kun treffe hunom tirsdagen for da slutter hun tidlig..Hva så??Hun vilvel slappe av,treffe venner de andre dagene...Syns det er for mye sutring om besteforeldre og sviger foreldre her inne..Sorry,men hva krever dere av de???

Skrevet

Det gjør min familie også, kanskje i litt for stor grad. Jeg synes det blir litt travelt at de forventer å få noe hver gang vi har hatt ferie, side vi ofte legger opp turer med lite shopping.

Skrevet

opera mints er vel kanskje ikke det helt store for en tre-åring?

 

hva de "danske" klærne kostet er vel ikke nøye, regner med det var stas for mini med pakke.

 

 

Skrevet

Ja, da lurer jeg på hva dere synes om mine svigerser? Av mine 3 barn som jeg har med deres sønn så har ikke mellomste fått bursdagspresang for 2 år på rad, men kan love deg at så raskt jeg får dem begge på tomanshånd så får pipa en annen låt! De andre 2 søskene har alltid fått det de ønsket seg.

 

Nå er jeg drittlei den forskjellsbehandlingen så får ikke alle til jul nå eller bursdag kan de la være og gi til noen utvalgte.

Skrevet

Der er jeg enig med deg 3 herlige nøstebarn.Man gjør ikke forskjell..Hadde jeg vært opp i den stuasjonen så hadde jeg gitt grei besjed..Vi har noen oldeforeldre som gjør forskjell på kidsa ifamilien..De gir ett barn kansje 200 kr,mens neste får 400.Det er fordi de aldri husker hva de har gitt,men ingen som sier noe på det..Men de er gamle og er ikke så lett å følge med...

Skrevet

Hehe, ja det skinner vel kanskje gjennom. Men, det ligger vel mye mer bak enn akkurat dette. Når minstemann ikke vil til bestemoren sin og bare griner, så bør det vel aknskje ringe noen bjeller. Hun var ikke på besøk her på 3 mnd... Greit at hun vil besøke venner og slappe av, men når jobben går foran alt og hun KUNN kan ha besøk av oss på tirsdager synes jeg ikke er greit. Skal vi sette av alle tirsdager til henne da? Føler det er jeg som blir fremstilt som den heksa her nå... Men men.. Synes ikke operamints er noe for en 3-åring jeg... Bedre med en eske smurf..;) Vel, er jo tanken som teller ang gaven, er vel vi i familien min som legger lista litt høyere da....

 

Legger ballen død jeg.....

Skrevet

Men at svigermor er kiip på omsorg og kjærlighet er en helt annen ting:) Operamints til en 3 åring gjenspeiler kanskje hennes liten interesse for barnebarnet og det kan jeg jo skjønne at du reager litt på.

Skrevet

Ja, det er vel kanskje der det ligger. jeg vil jo veldig gjerne at de skal ha et godt forhold til alle besteforeldre, men når enkelte ikke viser noen interesse, så sårer det vel meg mer enn ungene, da de ikke forstår så mye ennå. Men jeg ser det, og frustrasjonen blir bare større og større. Men det er hennes liv og hun skal få leve det livet hun vil.. Uten at jeg skal blande meg inn i hva hun vil og gjør...

Skrevet

Selvsagt det er en annen ting..Men syns du er lit stor forlangenede ang gaver.Ok,det snopet passer vel ikke helt til små barn,men det andre må jo være en perfekt gave..Jeg hva skkert litt kvass i sted,men syns det er såå mange som klager på svigerforeldre,og noen kan det med god grunn.Men jeg vil nå si at problemet ikke alltid ligger hossvigerforeldre,men kansje oss en selv..Jeg har supre svigerforeldre,vi har respekt for hverandre..Jeg tar i mot all hjelp,støtte og råd fra dem..Vi reiser ofte på hytta sammen.Jeg har tatt i mot dem med åpne armer og dem med meg..

Men har dere prøvd å snakke med henne??Kansje du kan stikke bort en dag,ta med blomster og kansje en kake.Og småen..Om ikke det går så har nå du prøvd..

Skrevet

Jaja, mulig jeg er det. Problemet er jo at det ikke går an å snakke med henne, for hun har jo aldri tid. Og hun spiser hverken kaker eller snop, hehe..;) Nå var jeg vanskelig.. Men, tror ikke at problemet ligger bare hos meg da, for det er jo ikke pga meg at hun er sånn. Hun er jo ikke noe bedre om sambo er til stede. Men han biter vel tenna sammen, mens jeg begynner å bli lei... Drygt når alt skal skje på hennes premisser....

Skrevet

Det med gavene var jeg ikke enig med deg i, men den ballen la du vel ned. Det er pokker så uforståelig og synd når besteforeldrene ikke prioriterer tid med barnebarna sine, sånn er det med farmor og farfar her også. De går glipp av noe stort, tiden nå når ungene er små og båndene knyttes får de jo aldri tilbake. Det er leit for ungene, og jeg syns de er egoistiske. Men mannen min sier at dette får vi bare akseptere, og det er jeg enig med han i. Det er kanskje aller mest leit for han, og for din partner, at foreldrene ikke syns han og familien hans er mer viktig enn egentid. Det beste du og jeg kan gjøre er vel å holde fred, så lenge vi ikke får endret på det allikevel.

Skrevet

Å snakke med henne må vel være en jobb for samboeren din - hennes sønn?

Skrevet

Godt å høre at det er flere av oss. Er ikke jeg som mister tid sammen med barnebarna mine. Men jeg vet at den dagen jeg blir bestemor, så skal jeg søren meg ikke være sånn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...