Har 1engel, venter nr2<3 Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Jeg er en kvinne på snart 20, og er snart ferdig med uke 30. Jeg er den eneste av mine venner som noen gang har hatt et seriøst forhold, og mitt har nå vart i snart 4år. Jeg har alltid vært utadvent, bli og hyggelig, og har altid hatt mange venner. Men etter at jeg fant ut at jeg var gravid i februar la jeg merke til at fler og fler av mine venner putselig begynte sakte men sikkert og trekke seg mer og mer unna. og flere har føler jeg nå at jeg har mistet helt. Putselig virket det som om jeg ble for seriøs og voksen for dem. Hva synes dere jeg burde gjøre, det er jo veldig frustrerende?
Linda1986 Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Det er klart det er frustrerende. Men hvis det at du ikke lenger er "partyløve" og tilgjengelig hele tiden gjør at du ikke er like mye verdt for dem, så er de da ikke ordentlige venner heller. Du burde på en måte være glad at du finner det ut før barnet kommer, slik at du ikke trenger få det rett etter fødselen, og slik at barnet ikke trenger ha de i livet sitt. Er nok vanskelig å se nå, men det er kanskje til det beste for deg:)
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #3 Skrevet 31. juli 2008 Hei! Jeg hadde helt likt da jeg fikk førstemann. Jeg hadde ennå ikke fylt 21 da, men hadde vært en real partyløve i mange år allerede. Jeg merket fort at vennene mine og jeg kun hadde by'n, fest og moro til felles.. (På hverdagen jobbet vi jo..) De var ikke klare til å slå seg til ro. og jeg gadd ikke å fly ute lenger. Jeg hadde ei venninne som "gledet seg såååååå mye til å bli tante".. Dattera mi er 8 1/2 år i dag og har sett henne 3 ganger i løpet av livet.. Det er i deres alder hvor man begynner å definere den man er. Noen ønsker lange utdannelser, noen vil ut å reise og kanskje ta studieår i utlandet, noen ønsker å starte familie, andre lever på lykke og fromme i flere år framover... Har dessverre ikke noe annet å råde deg til enn å snakke med vennene dine og fortelle dem hva du føler. Forandrer ikke ting seg etter det, kanskje du skal få deg litt mer modne venner, noen som du har noe til felles med? Vanskelig, det der... Lykke til ihvertfall=)
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 31. juli 2008 #4 Skrevet 31. juli 2008 kjenner meg igjen der.... alle mine forsvant sakte men sikkert etter jeg fortalte jeg ble gravid
kriztie Skrevet 31. juli 2008 #5 Skrevet 31. juli 2008 Slik er det bare. Du er jo i en helt annen verden enn vennene dine, de har jo ikke peiling på hvordan du har det nå. Alt det fine som skjer i magen din:o) Tror nesten alle føler det slik som du, men det er faktisk vi gravide som forandrer oss, ikke vennene våre. Jeg merker selv at jeg har forandret meg de siste 9mnd, blitt mer roligere å ser framover. Jeg vil nokk anbefale deg å snakke med de venninnene som står deg nærmest, de vil nokk skjønne deg. Hos meg kan det fort bli mye babyprating, så jeg skjønner godt at mine kan bli lei:o)
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #6 Skrevet 31. juli 2008 Akkurat sånn har jeg følt det også. Ble 20 tidligere i år, giftet meg i juni og har kjøpt leilighet. Nå mangler det bare stasjonsvogn og hund (begge deler er "dessverre" i planene..hehe) Etter å ha følt de siste årene at jeg hadde SÅ mange venner, så sitter jeg nå igjen med 3 venner som jeg vet er der for både meg, babyen og mannen min uansett hva. Som noen over her sier, så får du være glad for at du fant ut det her før babyen kom ja, du har ikke lyst til å sitte og irritere deg over dem når du har en nydelig liten baby i armkroken som mye heller vil ha oppmerksomheten og tankene dine. Selvfølgelig forandrer vi oss jo når vi blir gravide, ville vært skummelt hvis vi ikke gjorde det. Vi har helt andre ting å prioritere fremfor festing, shopping og drikking. Det merket jeg veldig godt da jeg satt under eksamen i mai og tenkte mer over hvilken barnevogn jeg burde kjøpe, i stedet for selve eksamen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå