Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at det er ganske mye, men er det egentlig det?

Er det helt vanlig at det skal koste så mye med forsikringer?

Da har jeg innbo,reise,ulykkesforsikring,uføreforsikring, og forsikring på datteren min. Da totalt 5 forsikringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke jeg..Men jeg har forsikret mini,innbo, også har jeg reiseforsikring.For det betaler jeg ca 3300,- i året.

Skrevet

men for meg er 10000,- mye ja-svarte litt dumt der:p

Skrevet

De tre du har koster meg nesten 5000 i året :( fått dårlige avtaler jeg da kanskje.

Skrevet

Jeg synes det var billig.

Den gang jeg fikk forsikringstilbud på ca samme antall forsikringer var tilbudet på nesten det dobbelte.

Men det var litt andre typer forsikringer.

Nå har vi forsikring på 2 biler, MC, villa, innbo, reise, oss selv og ungene, samt gjeldsforsikring på billån. (tror det er alt iallefall)

Ca 25 000 i året, og da har vi vært superheldige med MCforsikringen og har en spesialforsikring på den ene bilen som vi kun får ha i ett år.

Skrevet

det ER dyrt..

og EN grunn; vanvittig med snylting. Eks; folk mister kamera på tur, melder det stjålet - og plusser å modeller

innbrudd i bilen; langer på med verdier

fake-nnnbrudd/ran/stjeling

helt sykt. her har mange dårlig moral. Tenk dere at dere kommer inn i en butikk. På skranken ligger det 20 000. Ville du tatt dem? Forhåpemtligvis neppe. Men mange ville uten skrupler skrevet på at vesken som ble stjålet i syden også inneholdt solbrilelr til 2000, i-pod samt lommebok itillegg til kamera som var det som egentlig lå der.

en liten digresjon bare

Skrevet

vi er langt over det iallefall. Nermere 25.000kr for oss.

1Barneforsikring, liv, uføre, kritisksykdom og ulykke på oss voksne.

Hus, innbo, 3 biler, reise,

Forsikringer er dyrt og jeg håper det er penger jeg aldri fåt tilbake. Men det er vedlig bra å ha om vi skulle være så uheldige å måtte bruke noe av det.

Men betaler det med glede da, liker å ha tryggheten.

Skrevet

jeg har gjensidige,husker ikke helt-men tror det er 200000,- jeg har forsikret innbo for..Kan ha litt med det å gjøre?Ellers har jeg full reiseforsikring og barneforsikring..

Skrevet

Ja det er sant det. Har alle forsikringene i samme bank så håpet å få et tilbud liksom. Men men må jo nødt til å ha alle de forsikringene. Er egentlig uføreforsikringen som drar opp, den er på 4364 kr i året. men den er jo kjekk å ha hvis jeg gud forby ender opp ufør.

Skrevet

Ja jeg kommer ikke til å si fra meg noen av de. Men går nesten i 1000 lapp i mnd på de å for meg er det litt mye. men men sånn er livet :)

Bedre å være førevar :)

Skrevet

Tja, eg har innbo(700 000,-+ sånn som gjeld litt på innbo-tinga utanfor huset), bil(kasko, 8000 km pr år), forsikring på meg og ungane og heilårs reiseforsikring. Det er rundt 8 500 pr år. IF forsikringsselskap.

Men eg skal ta ei ringerunde for å sjekke tilbud hos andre, og då evt prute hos IF;)

Skrevet

Om det er mye kommer jo litt ann på hvor mye du er forsikret for. Altså hvor mye innbo osv.

Vi har en god del høyere sum i året, men hos oss er det husforsikringen som trekker sinnsykt opp. Men vi har forhandlet forsikringer - gav de forsikringene vi hadde til andre selskap og ba om tilbud. Sparte en god del penger på det..

Skrevet

Syntes ikke det var så ille, vi betaler vel 8000 bare på bilen :)

Skrevet

Ta kontakt med andre forsikringsselskap og hør hva slags priser du kan få der. Vi sparte 3000 kr bare i bilforsikringer etter at bytta selskap.

Gå inn på nettsiden til de ulike selskapene, trykk på "ring meg"-knappen, så ringer de deg så fort det er en ledig kundebehandler. Så slipper du å sitte i telefonkø,og bruke masse tellerskritt på undersøkelsene dine.

Og vær litt frekk. Hvis f.eks. innboforsikringen er dyrere i ett selskap, men de andre forsikringene er billigere, så sier du "hos *****forsikring får jeg innbo til kr ***." Så ordner de sikkert en bedre avtale til deg, bare for å få deg som kunde. Det går an å prute!

Skrevet

Vi betaler nesten 19.000...Hus og innbo (4,5mill), to biler (en med bare ansvar), livs(1mill utbet v/død) og uføreforsikring(slik at vi oppnår, i tillegg til de offentlige betalinger, minst 80% av full lønn helt frem til vi blir pensjonister) til meg og mannen, begge barna er forsikret (nok, ifølge rådgiver på forsikringsselskap) reiseforsikring og det var det. Men vi er superheldige med pris. Har prøvd å sjekke andre steder. Sendt ut forsikringene vår med de betingelser vi har nå, også strøket over prisen vi betaler hver forsikring, og den forsikring som kom nærmeste på en lignende pakke (men det var mye dårligere på uføredelen...) vr over 5000 dyrere i året....

Skrevet

Vel, vi betaler mye mer enn det i forsikringer i året...

Vi betaler 3500 på huset, 8000 for min bil og hund, 4500 for sambo sin bil. Så har vi forsikring på mini, men er usikker på hvor mye det er. Er iallefall forsikringa til Gjensidige.

Skrevet

Prøv Storebrand, de er billigst etter min erfaring.

Skrevet

er du organisert?

Nesten alle fagforeninger har gode avtaler på forsikring, mange så gode at de brukes som lokkemiddel for å kapre medlemer.

Du kan faktisk tjene penger på å organisere deg(avslag på forsikring er større enn kontigent) pluss at det gir deg alle fordeler ved å være organisert i utgangspunktet

Skrevet

husk også å sjekke hvilke forsikringer du/dere har gjennom jobb, selv har vi bare hus, bil og innboforsikring, pga har alt annet gjennom jobb

Skrevet

Jeg syns ikke det var mye, uten at jeg vet nøyaktig hva jeg betaler i forsikringer i året. NOe dobbeltforsikret er jeg nok, men jeg betaler jo kontigent til HK, der er det jo noe forsikringer inkludert, jeg får noe gjennom jobb (syke og uførforsikring) som jeg også betaler for, i tillegg til at våre private forsikringer kommer på mellom 3 og 4 tusen i kvartalet (bil, innbo/villa, barneforsikring, reise). Da har vi i tillegg full bonus på bilen + fått den beste prisen blant de selskapene vi undersøkte hos.

Husk at forsikring kan variere veldig på pris. Gubben kjenner han som er forsikringsmannen "vår" fra før, og om vi føler vi plutselig betaler for mye (feks ved å få et tilbud fra en annen forsikringsagent, eller hører hva andre betaler andre steder) så fikser som regel en telefonsamtale til ham at vi får bedre eller tilsvarende pris.

Skrevet

Jeg har ca samme sum og har da

Bil (kasko)

Hus

Reise

Ulykke og livsforsikring har jeg gjennom forbundet, det er ikke all verden, 2-3000 i året. Men forsikringer på unger og uføreforsikringer er dyre.

Skrevet

Jeg har ikke peiling om det er mye, men for en familie som har hus, biler, innbo pluss diverse småting er det i alle fall snakk om en del høyere summer. Vi betaler over 25 tusen.

Skrevet

Man har mye å hente på å aktivt kontakte forsikrinsselskapene. I går fikk jeg en ny regning på forsikring av scooter pålydende 2700,-. (Gjensidige). Ringte IF og sa at jeg ville ha et tilbud fra dem, jeg fikk da et tilbud på 1100,- Altså 1600,- mindre!!!

Begyn å ring folkens :)

Skrevet

Er ikke organisert, å nå skal jeg gå på skole til høsten så sluttet i jobben i juni :(

Er kun meg(er ikke samboer) så føler det er så mye på en person, men men.

Skrevet

Jeg har alt ringt,ble en reduskjon på kr.5000 ca.

Vi betaler nå ca 21.000 pr år.

2 biler

Innbo

utvidet barneforsikring

gjelds - og livsforsikring på oss voksne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...