Gjest Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Ikke helt bokstavlig, men iallefall verbalt!! Hun har aldri løftet fingeren for å hjelpe oss, hverken med barn nummer 1,2 eller3. I dag kom eldstemann (som er 10 år) derfra og kunne fortelle at sigermor hadde sagt til svigerfar: Når xxxxxx kommer, er jeg ikke i form til å passe barn! Dette sa hun tydligvis i ren panikk, for xxxxxx skulle bare gi faren noe verktøy, og hun visste han hadde med de to små. Da ble hun livredd at hun måtte passe de to minste i det korte øyeblikket han skulle avlevere dette. Hun klager og syter hele tiden, hodeverk, ryggvondt, fryser, har for mye å gjøre... Hun er ufør og er bare hjemme, har max med penger og mannen(min svigerfar) gjør alt hus og hage.OG hun klare alt det hun vil ellers, så lenge det faller i smak.Shopping en hel dag, turer med venner, en liten butikkjobb i tillegg til trygden, bilturer osv.Og de to døtrene sine hjelper hun med hva det skal være, de har ikke barn da. Men får store pengesummer til ferier,klær ol. Vi har samme rygglidelse, bare at jeg er mye mere angrepet enn henne. Hos meg er det godt synlig, men ikke hos henne.Men jeg klager aldri til noen, bare mannen min da som må styre mye her hjemme. Kan hun være sjalu på meg?? Har klart å få meg utdanning som jeg er stolt av, noe hun aldri har klart.Det var etter dette det ble virkelig ille. Hva gjør jeg, neste gang jeg treffer henne tror jeg at det smeller. Det har pågått i mange år nå og min mann ønsker ikke å sette henne på plass.Noen med råd??
cherry coke Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Bit sammen tennene!!=) Lurer på en ting; kan hun ha en betalt jobb i butikk i tillegg til å være uføretrygdet?
Gjest Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 Du har lov til å tjene inntil x ant. kroner i året selvom du mottar trygd, så ja, det er lov.
Odine! Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 Kanskje hun har psykiske problemer i tillegg til rygglidelsen? Det er mye lettere å "skylde på" noe som gjør fysisk vondt, fordi det er mer akseptert å ha vondt i ryggen enn i sjela.
Gjest Skrevet 30. juli 2008 #5 Skrevet 30. juli 2008 Uff, ja. Mannen min foreslo det i sta. Hun har anorexia(innrømmer det ikke, men spiser aldri etter 12 på dagen og bare knekkebrød og er syltynn) så det er egentlig synd i henne! Hun har det nok ondt med seg selv, men det er veldig travelt. Spesielt når du møter denne sytingen hele tiden. Men vi overser det stort sett da, kaskje det er verre for henne det. Ja,ja. Får vel holde ut, men godt å få lufta ut litt frustrasjon!
Odine! Skrevet 30. juli 2008 #6 Skrevet 30. juli 2008 Skrik litt her, du! Går ut fra at hun ikke er interessert i å få hjelp.
Gjest Skrevet 30. juli 2008 #7 Skrevet 30. juli 2008 Nei, det er hun ikke interessert i nei:) Hun hadde vel sprunge etter meg om jeg foreslo det... Takk for svar. Nå tar jeg med meg frustrasjonen til sengs og sover på det til i morgen! Og da er det nok bedre:)
pinpina Skrevet 30. juli 2008 #8 Skrevet 30. juli 2008 Hei Vil bare si at jeg har full forståelse for din frustrasjon og komme med et råd til deg. Jeg er også i en situasjon hvor besteforeldrene, bare en på hver side, ikke fungerer sånn som man ønsker besteforeldre skal gjøre. Altså være støttende og deltakende i barnebarnas oppvekst. Jeg har vært lei meg og sint og trist, men har kommet til det punktet hvor jeg innser at enkelte mennesker er og blir som de er, og man må prøve å leve med det. Vi velger ikke våre foreldre og svigerforeldre, og faktum er at det er mange mennesker som sikkert sliter såpass med seg selv at de oppleves som en plage av andre. På en annen side, det er også de som trenger en liten oppvekker for å bli klar over hvordan deres oppførsel påvirker oss andre. Du får veie for og i mot. Men ikke eksploder, det vil neppe gjøre saken bedre. Prøv en gang og fortell henne hvordan du føler det. Eksploder heller her inne! Godt å få ut gruffen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå