-Hengebuksvinet- Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Du vet at du har mange som tenker på deg, og jeg ser du er langt nede nå. Men klarer likevel ikke å la være å spørre deg om en ting. Eksen din, som du tidligere har vært i en bitter strid med ang omsorg, kan virke som en kjærkommen avlastning nå. Men tror du virkelig at å gjenoppta kontakten med han vil være det beste på lang sikt? En mann som har misshandlet gutten, blant annet slått han med belte (beltespennen), så han hadde store blåmerker. Den historien grep meg så mye, og jeg var en av dem som ville støtte deg den gangen også. Foreslo vel faktisk en pengeinnsamling, noe du takket nei til. Jeg mener absolutt ikke å legge deg stein til byrden, men håper du klarer å se hele situasjonen med åpne øyne. Og jeg vil bare si at selv om barn alltid er lojale mot foreldrene sine, er det ikke nødvendigvis sånn at samvær alltid er det beste.
Northernlights Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Han kom i trøbbel med barnevernet den gangen, og jeg tror ikke noe sånt skjer igjen. Mye vann har rent i havet siden da, og gutten er eldre, pluss at han selv har gått igjennom en god del "tap" siden den gangen. Tror han har lært på det. Mulig jeg er dum som tror folk forandrer seg sånn, men iallefall i forholdet til sønnen sin, så ser det ut til at ting blir bedre. Gutten har vært der i sommer, og er hos han enda. Og så langt er det bare dama til faren som har oppført seg merkelig. Og han flytter derifra om 1-2 mnd. Jeg vet enda ikke hva som ligger foran. Men hvis jeg bare skal være redd for at det skal skje negative ting, så makter jeg ikke stå opp om morgenen mer. Jeg kommer ikke selv til å ha noe nærkontakt med eksen, men det går an å ha en normal tone oss imellom, for gutten sin skyld. Og det tror jeg han etterhvert har forstått er det beste. Han har jo rukket litt av hvert selv de siste par årene, og kanskje lært noe..? Om det ikke går bra, så merker jeg det veldig fort. For gutten kommer til meg med alt som plager han. Vi har et veldig åpent forhold sånn. =o) Og ser jeg at ting går utfor et stup, så stopper jeg det...jeg kan det nå, som jeg har full foreldreomsorg. Det hadde jeg ikke den gangen.
-Hengebuksvinet- Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2008 Uansett, lykke til. Og selv om du ikke skal dibbe så mye, hadde det vært kjekt med noen korte oppdateringer i ny og ne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå