Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 6,5 mnd har begynt å sove på magen. Trykker omtrent nesa nedi madrassen noen ganger. Jeg blir jo selvfølgelig kjempenervøs og snur henne over på ryggen. Problemet er bare at hun våkner samt at det hele gjentar seg med en gang. Resultatet er at hele neste dag blir ødelagt fordi hun da ikke har fått søvnen hun trenger og blir overtrøtt. Noe som fører til at hun ikke får sove nesten i det hele tatt samt blir sutrete. Spesielt når dette skjer på morgenkvisten.

Hvor farlig er det at de ligger på magen? Hun er dårlig på å snu seg tilbake til ryggen igjen, men kan jo snu hodet så hun får puste. Lille overbekymrede mamma har kjøpt Babysense, så vi blir varslet dersom hun skulle slutte å puste. Men det er jo litt sent da...

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at dersom barnet har lært å snu seg, og klarer det selv, så trenger man ikke å snu dem på ryggen igjen. Forstår selvsagt at du er nervøs. Kan du legge noen puter eller noe i siden slik at hun kanskje bare snur seg til ene siden, og ikke helt rundt??

Skrevet

Men hva om hun tar putene over hodet? Hun er glad i å ha ting i ansiktet... Og vet ikke om hun klarer å snu seg til ryggen igjen i senga. Klarer det på gulvet, men gjør det veldig sjelden. Klar over at jeg er overnervøs, men er jo det mest dyrebare jeg har :-)

Skrevet

Kanskje du kan rulle sammen to babydyner eller pledd langs siden, eventuelt ett badehåndkle? Det er jo ikke farlig om hun drar over hodet, da tar hun det sikkert vekk om det blir ubehagelig.

Har ikke erfaringer akkurat med dette.. ta det opp på neste helsestasjontime :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...