Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Hatt en planlagt medisinsk abort hjemme?
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 HAr ikke gjort det nei, men vil ikke anbefale det. Var en som holdt på å blø ihjel pga det der... Det er en risiko i det, og jeg ville holdt meg på sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 Ja... Jeg var på sykehuset igår,og var akkurat innenfor grensen for medisinsk abort,og fikk pille igår der. Og jeg var voksen og ansvarlig (som dem sa) så da fikk jeg med meg utstyr hjem til medisinsk abort hjemme. Noe nytt dem prøver ut nå. Gruer meg Veldig til morgendagen,man blir jo veldig overlatt til seg selv da. Men godt å slippe den lange veien til sykehuset... Og dem følger opp med en tlf midt på dagen,pluss da selvfølgelig kontroll time etter 3 uker. HI
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #5 Skrevet 30. juli 2008 Jeg gjorde det i slutten av juni. Det kan være smertefult og tøft, men prøv å ikke bekymre deg for mye. Jeg var kjemperedd, men det var ikke det fysiske som var det værste. Pass på at du har noen hos deg. Om du har noen spørsmål så kan jeg titte innom og forsøke svare. Lykke til. (Jeg synes det var godt å være i trygge omgivelser forresten, så oppe i all elendigheten ble dette den beste løsningen for meg)
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #6 Skrevet 30. juli 2008 Oki,kjempe flott å høre en positiv opplevelse ang dette... Kan jeg spørre når på morgenen du valgte å sette inn kapselen? Var det vanskelig å få den på plass? Og tok det lang tid før noe skjedde hos deg? Gikk du bare masse hjemme da etter de to timene du skulle ligge? Brukte du noe smertestillende? Anbefaler du att jeg har noen hos meg hele tiden? Ble mange spøsmål gitt... *flau*
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #7 Skrevet 30. juli 2008 Jeg var såpass kvalm da jeg var gravid at jeg ventet litt før jeg satt det inn. Ca klokka 8. Ikke vanskelig å sette på plass, men du må huske å ligge i en time etter at du har gjort det. Store deler kom ut klokken halv 12, altså 3,5 time etterpå. Jeg tok de smertestillende som jeg ble gitt (jeg syntes det var for mye). Tror det hadde holdt i massevis for meg å bare ta noen paracet samtidig som stikkpillene. Jeg fikk også kvalmestillende piller. Det høres ut som om du har fått veldig dårlig infomasjon om dette og at du også har fått annen info enn meg. Jeg tok 4 stikkpiller oppi skjeden (varmt vann på finger m/ handske -pille -varmt vann -pille osv). Det er ikke rart du er bekymret. Disse spørsmålene skulle du ha fått svar på under undersøkelsen på sykehuset UTEN at du skulle ha spurt. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte ha noen med meg pga fare for stort blodtap. Det er uansett fint å ikke være alene om noe slikt. Ofte kommer fostersekken ut inntakt (gjorde det til meg og har hørt om andre) og det kan være veldig tøft psykisk (det er dette som er kritikken mot hjemmeabort). Jeg ønsker deg lykke til. Dette kommer ikke til å bli lett, men jeg ville rådet deg til å ringe sykehuset før du setter inn stikkpillene slik at du får grundig gjennomgang.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #8 Skrevet 30. juli 2008 Jeg har gjort det. Jeg var 5+3 uker på vei. Fikk tabletter på sykehuset samme dag + to som jeg tok med meg hjem, samt smertestillende + en resept på paralgin forte. Jeg ble dødskvalm av den tabletten som jeg fikk på sykehuset, så jeg anbefaller deg å kjøpe med reisesyketabletter. Jeg er ikke en som blir lett kvalm av ting, men tro meg, jeg skulle ønske jeg hadde noe mot kvalmen, ja. Jeg kastet opp hvert femte minutt hele natta.. Neste morgen satte jeg inn de to pillene i skjeden, samt noe smertestillende i stumpen + to paralgin forte. Jeg ble mildt sagt fjern, men jeg hadde absolutt ikke noe vondt. Jeg begynte så vidt å blø, og blødde ikke ordentlig før neste dag. Men det skal sies.. Det var hardt psykisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå