Gå til innhold

"sinnabrus"?! (litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, meg og sambo satt med min sønn på 5 ved middagsbordet i går da han plutselig skulle forklare oss betydningen av sinnabrus!

Aldri har jeg brukt dette ordet selv, og det ville heller ikke falt meg inn, så selv satt jeg nesten maten i halsen...

Men lot han da forklare før jeg reagerte;

Han forklarte hvordan den så ut, noe som for min samboer hørtes ut som tyrker, selv var jeg ganske sikker på at det var en burn boks som ble beskrevet og ba sambo hente en sån for å se om det var det han mente...

JA! sa han, det var det!

Hvem drikker dette, da? spurte jeg han og det var pappaen og min sambo... noe som stemmer. Pappaen hadde sagt at dette var sinnabrus, og jeg kunne jo ikke skjønne hvorfor han skulle kalle det for det? Så spurte da guttungen hvorfor det het det, nei det viste han ikke, kanskje man ble sint av å drikke det?

Spurte så om sambo eller pappaen pleide å bli sinte av å drikke det, og det svarte han nei på.

Jeg forklarte han da, at inni denne "brusen" var det det samme som i kaffe, og det er ikke bra for barnekroppen, så mamma drikker kaffe og pappa og sambo de drikker kaffebrus. Lo litt og spurte om ikke DET var et kult navn... joda, det var kulere enn sinnabrus, så det kunne hete det istedenfor:)

Han var da ferdig med saken, og gikk for seg selv mumlet kaffebrus og lo flere ganger i løpet av kvelden...

Men, altså Sinnabrus?!?

høres jo IKKE bra ut, og hvorfor skulle bf. kalle det for det? Meg og sambo lurte litt på om han kunne ha blanda alchohol i den eller noe og derfor brukte dette ordet... men uansett... Dette med alchohol tenker jeg ikke veldig mye på, da jeg antar bf. har litt vett og ikke drikker seg sørpe når han har guttungen. Alikevell tenker jeg at det er forskjell på å drikke Sprit fra en burn boks, og å ta seg et glass vin eller en øl på kvelden liksom....

Hva om han går å snakker om at pappaen og stepappaen drikker sinnabrus i bhg da?? Kan jo ikke høres bra ut???

tok dette opp med bf, han nektet... hadde ALDRI brukt dette ordet, og drikker ikke burn!

men altså, guttungen kan jo ikke dikte opp alt dette??? og hvorfor skulle bf lyve om det da, om det bare var burn liksom??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm jeg tror ikke jeg hadde gjort noe mer med denne historien men du vil vel ha noen følere ute. For 5 åringer er jo eksperter på å finne opp de mest fantastiske historier og kanskje blande sammen noe han har hørt her og der. Kanskje noen av barna i bhg har forklart ham det eller snakket om det? Uansett tror jeg ikke at jeg ville mistrodd bf og utifra denne lille historien spinne videre på om han drikker seg sørpe når han har gutten. Da hadde nok deres 5åring hatt noen andre historier å komme med...Å dikte kan 5 åringer absolutt gjøre.

Skrevet

HI her.

Abselutt enig, kommer mange spessielle historier fra han;)

Men har litt tillegg til dette, da... Det som gjør det litt vanskelig...

Eks, skulle levere han 17 mai til bf, han åpna døren i 2 tiden (avtalen var å levere i 1 tiden, men vi var litt sene) så ut som om han net. hadde stått opp og STINKET sprit slipper oss inn, ungen løper inn og finner leker imellom gutter som sover i stoler soffaer osv, og øl og sprit flasker!

Det stinket harsj og det sto en vannpipe på bordet! Bf. ble sur fordi vi kom så tidlig!

Guttungen reagerte ikke en gang, DET er for meg det merkeligeste... hadde det vert i nerheten av sån her hadde jeg fått streng beskjed om å vaske! hehe, han er litt ryddig av seg da, men utenfor poenget... bf. skjønte ikke hvorfor jeg var sur da jeg tok med meg ungen og gikk igjen... selvfølgelig meg tungt hjerte, pga guttungen... gjorde det klart, at skjer liknende igjen så kommer jeg til å revurdere samværet!

Sånt skjer liksom nå og da, men guttungen har jo et bra forrhold til bf, og jeg får ikke intrykk av at han har det direkte vondt der... mangler tottalt grenser og oppdragelse, så vi har litt av en jobb hver gang han har vert der da.... men det har jeg ikke giddi å tenke så mye på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...