*Mamma og lille gull* Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 noen som vet hva det betyr når det skrives Asp som resultat på urinprøve??? Har alltid hatt Neg som resultat, men så når jeg kom hjem fra kontroll i dag at det sto noe annet. Sykepleier sa ikke noe om det.
Sninni Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Er litt usikker på hva Asp betyr, men er ganske vanlig å bruke Sp som er forkortning for Spor. Det betyr at der var litt uslag på et av elementene, men ikke nok til å få et sikkert utfall.... Er ganske vanlig, ikke farlig...
2 fine små Skrevet 31. juli 2008 #3 Skrevet 31. juli 2008 Jeg vet heller ikke sikkert, men hvis Sp betyr spor, saa betyr det nok Antydning til spor, eller lignende. Paa engelsk og i businessverdenen betyr det jo As Soon as Possible, hehe....men neppe her. Ring og spoer noen som har sendt deg denne beskjeden/dokumentene.
Sina med Sprellings Skrevet 31. juli 2008 #4 Skrevet 31. juli 2008 Jeg har også lurt på dette. Ved kontrollene har de sagt at prøvene var fine, men det står LSP og P+/- fra de to siste gangene. Regner med det betyr svakt utslag på noe, men ikke noe å bry seg om, siden de har sagt at prøvene var fine.
Snødronningen Skrevet 31. juli 2008 #5 Skrevet 31. juli 2008 A står for albumin (samme som P som er protein), L står for leukocytter (bakterier). Sp er spor. +/- betyr kanskje litt utslag, men svært lite. Kommer an på hvem som leser av prøven hvilken måte de har lært å skrive ned resultatet på. Dette er ikke gjetning. Jeg har peiling,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå