Attpåklatten :-)™ Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 så nå var det godt å le litt av dere her jenter:-D Det har seg slik at alle mine tre tantebarn, min søsters barn, flytter i disse dager........Alle tre på en gang og det er litt mye kjenner jeg.... En til Bergen og studier, en i militæret for 2 år (befalskolen) og ei til Oslo og jobb.....og det var jo alle tre som jeg er både tante og reservemamma for.......det er utrolig trist og jeg blir så lei meg at jeg bare griner av det.... I kveld har vi hatt en deilig middag, min fine italienske familie. Med mormor og beste som høvdingene rundt langbordet på terrassen......mormor med både stolthet og fortvilelse i blikket når hun tittet rundt seg og sa at hun var glad i oss alle....og at hun var stolt, og lykkelig over at vi kunne samles alle sammen....nesten alle sammen....det er jo alltid ei som mangler hos oss nå... Det er en brytningstid som ingen av oss takler veldig lett og alle er preget......far til barna valgte jo å sette huset til salgs her i byen og skal flytte til et helt fremmed sted som ingen av barna har binding til..... Men de er hjertelig velkomne hit, når som helst og så lenge de vil......vi har ikke størst plass i verden, men store hjerter har vi og masse kjærlighet å dele:-) Så fant jeg frem en bok som lille rosa fikk siste julen til søster og der sto det: Kjære Rosa - Mitt lys denne høsten. Elsker deg lille sukkerspinn. Suss tatte ZZZ Og så var vi igang og gråt igjen............og sånn går nu dagan her i huset.......
♥Snulder Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Skjønner godt at du synes det er trist at tantungene forsvinner i hver sin retning vekk fra deg! Men du er viktig for dem! Og som du selv vet.... det er ditt hjem som blir det kjente holdepunktet når pappaen har solgt huset sitt. Omveltinger er tøffe, men det tar heldigvis ikke så lang tid før man omstiller seg! Heldigvis så er det flotte ting disse tre skal avgårde for å oppleve!
♥Snulder Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 ....og du.... hvis det blir tomt rundt bordet ditt på fredagskveldene, så kommer vi gjerne og spiser opp den fantastiske pizzaen din vi!!! ;=)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. juli 2008 Ja det er jo sant:-) Selv om niesen egentlig ikke ønsket å flytte nå....men har jo en leilighet i byen som venter.....hun har leid den ut fra den dagen det var paybacktime og hun flyttet hjem for å pleie mamman sin....... Nå er tiden inne for å flytte tilbake igjen, men jeg tror det er fryktelig sårt for henne å skulle forlate det ene barndomshjemmet de hadde etter at de mistet det søsteren min hadde da hun døde....det er ikke lett å være barn, om man er aldri så voksen..... Men jeg har lovet henne og meg selv at vi skal være flinke til å ha de tette båndene våre....og ha jentekveldene og jentepratene våre selv om vi ikke skal bo fysisk nær hverandre lenger.....for det trenger vi begge to. Å holde liv i minnene og le og gråte sammen:-) Vi har en spesiell kobling nemlig:-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2008 Så koselig da:-) Det skal vi jo såklart!!!
♥Snulder Skrevet 30. juli 2008 #6 Skrevet 30. juli 2008 Dere er heldige som har hverandre! Med gode minner om en mamma og søster! Båndene vil fortsatt være der... selv om dere fysisk bor litt lenger unna hverandre! Og så har man disse fantastiske tekniske duppedittene PC og telefon;=)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. juli 2008 Ja det er ikke verdens undergang, men akkurat nå i disse dager føles det helt fælt....:-D Sånn er det med gamle tanter vet du;-D Men vi skal samles igjen imorgen så da så!!
Reveenka Skrevet 30. juli 2008 #8 Skrevet 30. juli 2008 Klemmeklemmepå! Det går bra vet du, og de har deg som base og det er gull verdt!!!
Karomamma Skrevet 4. august 2008 #10 Skrevet 4. august 2008 Jeg har glemt å si det, men jeg grein litt da jeg leste dette på fredag morgen (på mobilen på vei hjem fra barnehagen). Du er god du, klatten! Tanteungene er heldige som har deg!!! Klem fra meg
Attpåklatten :-)™ Skrevet 4. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 4. august 2008 Buhu.......ja tenk, nå har de flyttet hele bulkegjengen - på en helg!!! Det var litt i overkant altså! Men imorgen ser jeg nok en av dem igjen allerede, for da skal det vaskes ned i gamle leiligheten. Og det tar ikke lang tur før tanten skal inn og inspisere nye hjemmet:-) Men rart og tomt at de ikke er i byen her lenger..... Så har vi da gjort en avtale med niesen, jeg og mormor. At den dagen hun evt skulle finne på å få barn så er det sporenstreks hjemover hit igjen;-)) For ikke snakk om at vi ikke skal ta rollene våre på alvor som reservemormor og oldemor!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå