Gå til innhold

Flere som vurderer koldtbord??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er såvidt begynt planleggingen, men tenker jo litt på alt!! Lurer litt på koldtbord, men er litt usikker...

Noen som har fordeler/ulemper med det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha Tapas, litt annen type mat men samme prinsippet. Folk forsyner seg selv og er glade og mette ;-) Desserten skal serveres på tallerken.

Skrevet

vi har også nettopp begynt tenkingen;) men vi har nesten bestemt oss for koltbord:) menne så er spørsmålet, hva forskjellig mat skal vi servere? hmm..

fordeler med koltbord er at det er billigere, for du kan hamstre litt her og der, hvis du skal lage det selv:) og alle spiser noe de liker;) kommer ikke på noe ulemper egentlig;)

Skrevet

har tenkt på d jeg og, men ulempene jeg har blitt fortalt er jo, at d kan bli "krøll"/mye uroligheter ved evt talene/sangene som kommer. Men hvis en har en bra toastmaster, så blir jo ikke d noe problem, tror jeg. Det er jo egentlig bare å planlegge godt når d gjelder talene/sangene.

Men jeg kom på en veldig positiv ting om koldtbord da, d blir liksom ikke så stivt, som d ofte kan bli når man sitter leeenge ved bordet. Folk får beveget seg mer, spiser mer og blir kjent med folka som er der, når dem står i "matkø"...

og som du sier, "minimo med fabian" - at d blir billigere :)

jeg/vi vurderer fortsatt koldtbord :) selv med noen SMÅ ulemper.

Skrevet

Trenger ikke bli uro/krøll under tales osv. Ikke verre enn at det er to runder med å forsyne seg, det kan toastmaster annonsere. Og at brudeparet selv starter begge gangene. Dessert kan jo fint serveres på tallerken til hver enkel. Da slipper dere å tenke på om det er en eller flere dessertgribber i forsamlingen.(Noen MÅ bare ha en halv karamellpudding og voldta resten av puddingen)

Skrevet

Hvis man er mange, så kan det være et problem å gjennomføre fornuftig. Man trenger store lokaler hvis man skal ha koldtbord med 90 gjester.

Skrevet

Noen som vet pris per pers sånn ca hvis man får levert koldtbord fra cateringfirma?

Skrevet

Jepp!

fra norgeskatering, en luksus versjon.

Vi har hageparty og vil ha det litt sirkulerende og uformelt.

Dessuten blir det mindre tid med serveringspersonell da, billigere.

Ved å ha et slikt matalternativ kan man velge det man har lyst til å spise. herlig.

Vi har tenkt til å bestille ulike brød utenom ved vår lokale baker Hansen. Detterfor å kunne variere litt, samtidig er vi en gjeng som tenker kosthold..

Skrevet

Hei!

Jeg har vært i FLOTT selskap der det var 120 gjester. Det ble da servert buffet med kald og noe varm mat. Toastmasteren var bevisst sin oppgave og arrangøren fikk masse skryt for selskapet.Var et "formelt" selskap med taler, underholdning mm, uten at det ble for stivt. Ble noe kø ved første matrunde, men ikke kaos. Men toastmasteren bør styre hvem som begynner, (f.eks begynner de som sitter øverst å forsyne seg), slik at ikke alle stormer frem samtidig.

Hva med å ha noen utsøkte retter, ikke for mange og ha samme mat på hver bordende, slik at dere kan arrangere 2 køer.

Jeg har også vært i et bryllup med ca 100 gjester. Da var det varmbuffet til hovedrett, og man kunne velge mellom 2 retter (kjøtt og fisk). Dette var veldig vellykket. Ble verken kaos eller lange køer. Deilig å kunne bevege seg litt fritt under hovedretten.

LYKKE TIL!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...